• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

overlappende velden

Status
Niet open voor verdere reacties.

vdominick

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2007
beste,

graag had ik geweten

bv in cel C2 komt er een tekst te staan van bv 20 karakters
in cel D2 staat er een formule

vermits de kolom C2 te klein is worden niet alle karaktes uit deze cel getoond.
het staat nooit vast dat er in cel D2 iets komt

hoe kan ik dit oplossen dat cel C2 overlappend wordt getypd tov d2

dominick

niet helemaal.. je kan de cellen samenvoegen op de plaatsen waar niets in d komt

de 2 cellen selecteren en dan dat teken met de a erin klikken
de cellen worden dan tot 1 cel gemaakt

note: de d cell vervalt helemaal dan

niet helemaal.. je kan de cellen samenvoegen op de plaatsen waar niets in d komt

de 2 cellen selecteren en dan dat teken met de a erin klikken
de cellen worden dan tot 1 cel gemaakt

note: de d cell vervalt helemaal dan

Maar dan heb je maar 1 celinhoud...

zover ik het begrijp gaat het er alleen om dat niet alle tekst in c2 past..

dus plakken we op deze manier d2 eraan vast, idd maar 1 tekstvlak.. maar ik kan uit zijn tekst opmaken dat het alleen nodig is wanneer er niets in d2 komt te staan.
dan heb je dus aan 1 tekstvlak genoeg

het is eigenlijk eenvoudig: zet de celopmaak bij uitlijning op terugloop. je rij wordt dan wel hoger.

steven

zover ik het begrijp gaat het er alleen om dat niet alle tekst in c2 past..

Klopt, maar vraag is dan of de "overige" tekst die niet past, naar de cel rechts ervan moet gaan, of zoals Steven zegt, op meerdere regels in dezelfde cel geplaatst wordt. Enkel de vraagsteller zal dit kunnen bevestigen.

hoe kan ik dit oplossen dat cel C2 overlappend wordt getypd tov d2

beste

in D2 staat een formule dat niet gewijzigd kan worden, dit veld is beveiligd. in C2 komt er een artikel nummer te staan, als deze niet gevonden wordt komt er automatisch niets in D2, en moet het artikel nummer dat in C2 ingetikt werd, of een omschrijving gewoon over het veld in D2 verder gaan... dat gaat zo verder van C2 - D2 tot C50-D50 dus is het niet mogelijk om m'n veld verticaal uit te lijnen.

dominick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan