Overleden of toch nog redding mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Albert65

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2007
Hallo beste lezers,

Aangezien het toch slecht weer is heb ik besloten dit weekend te gaan proberen om een voor m,n zoontje gekregen Laptop weer aan de gang te krijgen.
Ben er al een paar keer mee aan de gang geweest maar krijg het alleen niet voorelkaar!:(
Dus graag jullie hulp!:thumb:

Het betreft hier een Dell Latitude C800

Leeftijd onbekend.

Het probleem: Als ik de laptop opstart heb ik 4 sec beeld en dan is het over ( beeld zwart! )
Hoor wel de HD lopen.
De cd/ dvd speler loopt.
Maar geen beeld.
Met een extern beeldscherm ook geen beeld.
Ik kan niet precies de melding lezen in 4 sec, maar staat iets van installatie a......
Heb wel licentienummer etc maar geen cd oid.
Laptop is afkomstig van een universiteit en daar kunnen ze me ook niet aan de bijbehorende cd helpen.
Heb contact gehad met Dell maar ook daar kom ik niet verder. ( geen garantie meer en dan gaan de kosten boven de baten )
Dus een ieder die me kan en wil helpen al bij voorbaat bedankt!

Albert.

Probeer eerst b.v. eens of het mogelijk is van een Linux cd op te starten, b.v. Ubuntu
http://www.ubuntu-nl.org/

Die installeert niets, maar laadt vanaf de cd. Lukt dat, dan weet je in ieder geval dat de hardware ok is...

overleden of redding mogelijk

Hier heb je wel de gegevens:
Omschrijving
DELL LATITUDE C800 LAPTOP

Pentium 3

850 Mhz

256MB

10GB

15.1 inch TFT scherm, mooi, helder beeld (1400X1050 resolutie)

CD speler

Floppy drive

2 x USB

aansluitingen voor o.a.:

Sound

headphone

microfoon

extern beeldscherm

printer

muis

extern toetsenbord

enz. enz.

Netwerkkaart (meteen het internet op)

Modem

Adapter

Goede batterij

Artikelnummer: Dell Latitude C800

Bedankt voor je snelle reactie!

Ben al een stap verder!
Heb nu beeld op een extern scherm.
Maar alleen heel klein:mad:
Maar kan het wel lezen maar niet groter krijgen.

Albert

Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer eerst b.v. eens of het mogelijk is van een Linux cd op te starten, b.v. Ubuntu
http://www.ubuntu-nl.org/

Die installeert niets, maar laadt vanaf de cd. Lukt dat, dan weet je in ieder geval dat de hardware ok is...

Goed bedoeld maar nee, das eigelijk niet de bedoeling.
Maar ik hou het als redmiddel achter de hand.

In elk geval bedankt voor de reactie!

Albert

Albert

Wat bedoel je met is toch eigenlijk niet de bedoeling?? Ik bedoel niet dat je met Ubuntu moet gaan werken, maar dat je zo eenvoudig even kunt kijken of je hardware nog ok is voor je verder gaat puzzelen. Kun je vanaf Ubuntu opstarten en werkt de laptop, dan is het ook mogelijk om Windows te installeren en weet je waar je zoeken moet!

Wat bedoel je met is toch eigenlijk niet de bedoeling?? Ik bedoel niet dat je met Ubuntu moet gaan werken, maar dat je zo eenvoudig even kunt kijken of je hardware nog ok is voor je verder gaat puzzelen. Kun je vanaf Ubuntu opstarten en werkt de laptop, dan is het ook mogelijk om Windows te installeren en weet je waar je zoeken moet!

O sorry, dan had ik uw antwoord verkeerd begrepen!
Ik ben nu zover dat de laptop op een extern beeldscherm weer draait, heb alleen een heel klein beeld :mad: en kan die niet aanpassen dus........zoek nog fff door.

Albert

Heb je het aantal pixels van je beeldscherm al omhoog gedaan? En hoe groot is het beeld dat je te zien krijgt (op je aangesloten beeldscherm)?

Heb je het aantal pixels van je beeldscherm al omhoog gedaan? En hoe groot is het beeld dat je te zien krijgt (op je aangesloten beeldscherm)?

Hij staat nu op 640 x 480, en kan dat niet veranderen! :mad:
Beeldgrote is ongeveer 14 x 17 cm.

Albert

Hij staat nu op 640 x 480, en kan dat niet veranderen! :mad:
Beeldgrote is ongeveer 14 x 17 cm.

Albert

Wat is de diameter van je beeldscherm? Ik heb namelijk ook een heel klein beeldschermpje gehad en daarbij had ik ook een heel klein schermpje.

uw laptop

Mocht u de laptop gemaakt willen hebben, ik heb hele goede ervaringen met iemand in Den Bosch, mijn laptop kon door 4 mensen die er zgn handig in waren niet meer gemaakt worden, had hem bijna weggegooid uit ergernis.
Maar toen kwam ik in contact met deze beste man.
Een dag en hij was gemaakt, je betaald puur de reparatie, niet de onderzoekskosten. En daarop heb je dan een half jaar garantie.

Ik was weer een gelukkig mens.
Wilt u het tel nr hebben, mail me dan even?

Gr Maja

Albert

Drivers van je videokaart installeren zal wel helpen neem ik aan!

Mocht u de laptop gemaakt willen hebben, ik heb hele goede ervaringen met iemand in Den Bosch, mijn laptop kon door 4 mensen die er zgn handig in waren niet meer gemaakt worden, had hem bijna weggegooid uit ergernis.
Maar toen kwam ik in contact met deze beste man.
Een dag en hij was gemaakt, je betaald puur de reparatie, niet de onderzoekskosten. En daarop heb je dan een half jaar garantie.

Ik was weer een gelukkig mens.
Wilt u het tel nr hebben, mail me dan even?

Gr Maja

Hallo Maja,

Goed bedoeld hoor, maar ik stoei nog ff door!
Ik laat me niet klein krijgen voor ik weet wat het probleem is ( laten oplossen is de weg van de minste weerstand! ), daarna zie ik wel hoe ik het oplos!

Albert

Overleden of toch nog redding mogelijk? ( deel 2 )

Beste lezers,

Ik ben nu zover dat ik op een extern beeldscherm beeld heb.:thumb:
De laptop lijkt goed te werken, ik kan diverse programma,s draaien etc.:thumb:
Maar ik houd klein beeld! ( 13 x 17 cm ) en kan dit niet vergroten.:confused:
Op de laptop zelf heb ik nu ook beeld! Het is welliswaar ook klein en erg onduidelijk op de achtergrond! ( ik kan het beeldvak zien maar niet lezen! ):mad:

Iemand nog tips of opties?

Alvast bedankt, Albert

Probleem opgelost!
Iedereen bedank voor de medewerking.

Sorry voor de late reactie (ben een tijdje weggeweest.)

Albert

Probleem opgelost!
Iedereen bedank voor de medewerking.

Sorry voor de late reactie (ben een tijdje weggeweest.)

Albert

... en wat zou het mooi geweest zijn om nog even mede te delen hoe het is opgelost... Dan kunnen anderen daar wellicht weer het nodige van leren...:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan