Overnemen van records in een ander formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

remmie63

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2011
Ik heb een registratie tbl met een veld "codering" en een selectieveld (ja/nee). Wanneer in het formulier van de registratie tbl dit ja/nee veld gechecked wordt opent met Docmd.OpenForm het formulier "Uitleenform". Nu wil ik graag dat, als Uitleenform opent, het record "codering" uit de registratie tbl weergegeven wordt in het nieuw geopende uitleenform. Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Bij voorbaat dank!

Dat is relatief simpel, als je de waarde van [Codering] meegeeft als OpenArgs variabele in de DoCmd.Open " Uitleenform" opdracht. Als je achteraan die regel een aantal komma's typt, kom je vanzelf bij de OpenArgs parameter. Daar zet je dan (dummycode, want ik heb je db niet) Me.Codering.Value.
Het formulier opent nu met de parameter OpenArgs die de waarde van Me.Codering bevat.
Op zich doet dat nog niks, want op het formulier <Uitleenform> moet je die openargs weer uitlezen. Ik zou dat met een IF..End if doen, zodat je problemen voorkomt als de parameter niet wordt gebruikt. Je krijgt dan:
Code:
Private Sub Form_Load()
    If Not Me.OpenArgs & "" = "" Then
        Me.Codering.Value = Me.OpenArgs
    End If
End Sub

Bedankt. Hij reageert echter niet helemaal correct. Hij pakt wel een waarde uit het veld Codering maar niet van het record waar ik op dat moment in zit. Er zijn nu zo'n 10 records ingevuld in de registratie tbl en hij pakt een willekeurige waarde (uit het veld Codering).

Dat lijkt mij stug; hij zou hooguit de eerste waarde kunnen pakken, maar geen willekeurige. Het lijkt er op alsof je een niet-gebonden tekstveld gebruikt.

Ja, dat kan wel eens kloppen. Ik zit te worstelen met de onderlinge relaties. Die kloppen dus nog niet helemaal en daar kan de fout dus wel eens in zitten.
Ik ga de vraag op opgelost zetten!
Wederom dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan