Overnemen van tekst, verder in een word-document

Status
Niet open voor verdere reacties.

mephisto999

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2008
Hoi,

Ik maak een sjabloon in Word waar ik hier en daar tussen de vaste tekst meerdere malen dezelfde parameters (getallen, ingavetekst, ...) moet herhalen. Is er een mogelijkheid om die automatisch te laten verlopen?

Alvast bedankt voor de tips en tricks

vaste waarde herhalen kan wel

Ja, die mogelijkheid is er en wel als volgt

selecteer eerst de tekst die verderop herhaald moet worden
klik op Invoegen - Bladwijzer en geef een naam op voor de bladwijzer.
ga naar de plek waar de tekst herhaald moet worden
klik op Invoegen - Veld - en kies voor Ref (onder de categorie koppelingen/verwijzingen
je krijgt dan een veld te zien waar de door jou gedefinieerde bladwijzers staan
kies de bladwijzer die je wilt en klik op ok

En zie.... de waarde herhaalt zich op de gewenste plek(ken).

Succes :thumb:

Ja, maar wat als de inhoud van de bladwijzer wijzigt?

Bedankt voor de tip. Het lukt inderdaad als je eerst de tekst ingeeft, dan selecteert om er een bladwijzer aan toe te kennen en dan verder in het document de ref invoert.

Maar wat als de tekst van je bladwijzer wijzigt? Als ik dit doe, heb ik de indruk dat dit verder in het document niet "automatisch" wijzigt... :(

Invoerveld opnemen ipv tekst

Dan moet je in je sjabloon een invoerveld opnemen. Zet eerst de werkbalk formulieren aan, zet op de gewenste plek een tekstvak (kiezen uit de werkbalk formulieren), selecteer het tekstvak en maak er een bladwijzer voor. Verder de procedure volgen zoals in mijn eerdere tip. Als je helemaal klaar bent, zet je het formulier op slot door te klikken op het hangslotje.
Als je nu in het tekstvak iets typt en dit later wijzigt, moet je wel nog even de velden bijwerken door te klikken op 'bewerken - alles selecteren (of ctrl-a) en dan op F9 te drukken.
Als je zeker wilt zijn dat bij afdrukken altijd de laatste waarde die je hebt ingegeven in het veld staat, doe je het volgende:

Klik in het menu Extra op Opties en klik vervolgens op het tabblad Afdrukken.
Ga onder Afdrukopties op de volgende manier te werk:
Als je velden wilt bijwerken, schakel je het selectievakje Velden bijwerken in.

Succes :thumb:

Idd, m.b.v. tekstvelden lukt dit zeer goed, maar....

Alvast bedankt voor de tip !!!

Inderdaad met behulp van tekstvelden lukt het nu zeer vlot!! Het zit hem in de details (heb me m.a.w. suf gezocht, maar zonder succes)

Maar als ik het hangslotje nu activeer, kan ik de rest van mijn tekst in het document niet meer wijzigen en dat zou wel wenselijk zijn....

Kan je mij vertellen waar ik die instellingen kan invoeren?:confused:

Als ik een duit in het zakje mag doen: Je zult daarvoor secties moeten maken m.b.v. doorlopende sectie-eindes. Vervolgens met <Extra>, <Document beveiligen> kun je via de optie <Formulieren> aangeven welke secties beveiligd moeten worden, en welke niet.
In jouw geval wil je de sectie(s) met de formuliervelden beveiligen, en de delen met vrije tekst dus niet.

Michel

Dag OctaFish,

Bedankt, dat was idd wat ik zocht... 't zit 'm in de details!!

Ik denk dat ik nu aan de slag kan!!

Allen bedankt! :thumb:

Meph

Afgehandeld?

Als jouw vraag is beantwoord, wil je dan nog even de vraag als opgelost markeren (helemaal onderaan rechts)?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan