Overnet Firewalled users

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tanja1968

Meubilair
Lid geworden
29 sep 2002
Hoi,

Ik ben de client pc in een netwerkje (rechtstreeks met cross over cable). Beide pc's hebben geen firewall aanstaan. Als ik Overnet start, maakt hij verbinding met, zoals hij zelf zegt : Connected firewalled users : aantal mensen.

Ik heb het idee dat ik hierdoor heel veel aanbieders van dingen misloop. Hoe stel ik Overnet in dat ik ook de NIET firewalled users zie?

Hij is namelijk niet vooruit te branden. Meeste van de tijd staat hij op 0.0 K/s Maar uploaden gaat wel de hele dag door.

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Dank, heb ik gelezen maar kom er geen wijs uit. Ik werk wel via een gateway. Ik heb de test daar gedaan, maar krijg een error.

Ik weet verder niets van firewalls en routers en zo. Maar dat verhaaltje verschaft mij geen duidelijkheid.

Firewalled is hetzelfde als lowid bij emule/edonkey.
Lowid kun je enkel omzetten door de het p2p progsel toegang te geven tot de gebruikte poorten. Hetzij in een router hetzij in je firewall.
Idd is het zo dat firewalled mensen niet kunnen connecten met andere firewalled people, maar wel met de open(highID) mensen.

Welke vuurmuur heb je draaien Tanja? Misschien weet ik het uit m'n hoofd... Overigens wil overnet nogal eens vaker firewalled zijn terwijl de firewall gewoon goed staat afgesteld. Dat had ik met versie 0.46 tenminste, ik weer niet, misschien is dat inmiddels opgelost.

Ik heb helemaal geen firewall draaien. Dat is het probleem juist. Overnet blijft zeggen dat ik een firewall heb, maar ik heb er geen één. De interne firewall van xp (via de internet-gateway)staat uit. En die op de host pc ook. Een router gebruik ik ook niet.

Ik heb de simpelste configuratie, maar overnet denkt daar anders over :D

Ik heb inmiddels de nieuwste (0.52) geinstalleerd, maar WEER een firewall zegt hij.

Met Emule en shareaza heb ik juist weer helemaal geen problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan