Overplaatsen HD in ander pc

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPG
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JPG

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2007
Hallo,
Ik werkte nog op een pc van een paar jaar terug, weliswaar met windows 7 premium. Nu kreeg ik gisteren een recentere en snellere pc van mijn dochter met windows 7 home edition.
Mijn idee is misschien te simpel maar ik heb de HD uit mijn pc gehaald en deze gemonteerd in de nieuwe pc.
Probleem : dit werkt niet ! Heel eventjes wordt windows gestart maar dan krijg ik een blauw scherm met de melding dat ik een chkdsk moet doen.
Het enige wat ik kan doen is de stroom uitzetten.
De schijf wordt wel herkend in het BIOS.

Wanneer ik de oorspronkelijke hd van de nieuwe pc terug plaats werkt alles prima.

Hoe kan ik mijn HD blijven gebruiken in deze nieuwe pc ?

Dank bij voorbaat voor eventuele reacties.

Je zal hem schoon moeten installeren, je kan niet zo maar een schijf overzetten.

Hoi,

Dat komt omdat op de geplaatste hd een andere windows staat met andere drivers (drivers van de oude pc) je kan hem wel als tweede inbouwen en dan formatteren

Hoi,
maak een kleine investering in een behuising voor uw oude harde schijf met usb aansluiting , zet al uw documenten, foto's etc over op uw nieuwe schijf , gebruik nadien uw oude harde schijf als een extra externe harde schijf, programma's kan je niet zomaar overzetten, wel kan je de originele installatiebestanden opnieuw installeren
Greetz

Dit werkt niet met Windows, omdat de hardware heel anders zal zijn dan je eigen pc.
Je denkt dus te simpel ;)

Ik zou een SSD aanschaffen, daar Windows op zetten, en van de HD een externe van maken. Is je pc nog sneller en je hebt gelijk een back-up externe hd.

Hallo,
Ik werkte nog op een pc van een paar jaar terug, weliswaar met windows 7 premium. Nu kreeg ik gisteren een recentere en snellere pc van mijn dochter met windows 7 home edition.
Mijn idee is misschien te simpel maar ik heb de HD uit mijn pc gehaald en deze gemonteerd in de nieuwe pc.
Probleem : dit werkt niet ! Heel eventjes wordt windows gestart maar dan krijg ik een blauw scherm met de melding dat ik een chkdsk moet doen.
Het enige wat ik kan doen is de stroom uitzetten.
De schijf wordt wel herkend in het BIOS.

Wanneer ik de oorspronkelijke hd van de nieuwe pc terug plaats werkt alles prima.

Hoe kan ik mijn HD blijven gebruiken in deze nieuwe pc ?

Dank bij voorbaat voor eventuele reacties.

Met een zelfde chipset werkt dat, die melding is alleen vreemd, als het niet wil krijg je gelijk een blauw scherm met een foutcode en niet deze.

Van beide een uitdraai publiceren van Speccy zou kunnen helpen.
https://www.piriform.com/speccy/download
http://www.piriform.com/docs/speccy/using-speccy/publishing-a-speccy-profile-to-the-web

Zelfs als een motor van een Ford past in een Fiat...grote kans dat zonder enige aanpassing de zaak meteen vastloopt...
Das nu ook zo gebeurd.. misschien is deze metafoor duidelijk.... wantwaarom had je gedacht dat het wel zou werken?

Ik heb maar een geval meegemaakt van harddisks met Windows in office pc's van Compaq, waar al heel veel extra drivers standaard ingebakken zaten, die destijds redelijk probleemloos in een ander hardware systeem gezet kon worden.
Ik heb het ook wel eens voor elkaar gekregen door in safe mode op te starten en meteen alle chipsset en zo te installeren en dan herstarten en gewoon opstarten.

Overplaatsen hd

Hallo ,
Vooreerst iedereen bedankt die reageerde op mijn vraag.

Voor Lange Pier hierbij de gevraagde bestanden van de oude als de nieuwe pc.

Voor andre@ : ik dacht dat alles (zowel het opstart - besturingssysteem als de programma's op de harde schijf staan en dat het dus gewoon de hd er uitnemen is en in een nieuwe pc steken zodat daar alles terug normaal zou opstarten. Maar volgens de reacties is dit dus blijkbaar niet mogelijk. Ik zou dit doen om dan de hd in de (nieuwe) pc van dochter er gewoon uit te halen en wegleggen zodat wanneer zij ooit haar programma's terug wil ik dan haar schijf terug in haar pc kon zetten en anderzijds dat ik mijn (oude) hd in de nieuwe pc zet om met mijn programma's daar verder te werken.

Als ik het goed begrepen heb heeft dus ook een image via True Image van mijn oude pc geen zin om deze op de hd van de nieuwe pc te zetten !?

Het praktische is nu denk ik om een image te maken van de hd van de nieuwe pc ( van mijn dochter) en deze image te bewaren in geval ze haar pc met haar programma's terug wil
en dat ik op haar hd dan alles opnieuw installeer van mijn oude hd

verplaatsen hd

Voor Lange Pier

Sorry was de bestanden vergeten bij te voegen.
Bij deze dan.

Nieuwe pc
Overzicht
Besturingssysteem
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
Processor
Intel Core i7 4930K @ 3.40GHz 58 °C
Ivy Bridge-E 22nm Technologie
RAM
16,0GB Dual-Kanaal DDR3 @ 668MHz (9-9-9-24)
Moederbord
ASUSTeK COMPUTER INC. RAMPAGE IV EXTREME (LGA2011) 30 °C
Grafisch
27EN43 (1920x1080@60Hz)
3071MBNVIDIA GeForce GTX 780 (EVGA) 27 °C
Opslag
1863GB ATA ST2000DM001-1CH1 SCSI Disk Device (SATA) 26 °C
1863GB ATA ST2000DM001-1CH1 SCSI Disk Device (SATA) 28 °C
7GB USB Device (USB)
Optische schijven
HL-DT-ST BD-RE BH16NS40 SCSI CdRom Device
Geluid
NVIDIA Virtual Audio Device (Wave Extensible) (WDM)
Besturingssysteem
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
Computertype: Desktop
Installatiedatum: 18-10-2013 10:00:12

Oude pc
Overzicht
Besturingssysteem
Windows 7 Ultimate 64-bit SP1
Processor
AMD Athlon II X2 245 48 °C
Regor 45nm Technologie
RAM
4.00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 535MHz (7-7-7-20)
Moederbord
MICRO-STAR INTERNATIONAL CO.,LTD GF615M-P33 (MS-7597) (CPU1) 52 °C
Grafisch
HP w1907 (1152x720@60Hz)
64MBNVIDIA GeForce 6150SE nForce 430 (MSI)
Opslag
1863GB Seagate ST2000DM 001-1ER164 SCSI Disk Device (SATA) 40 °C
465GB Western Digital WDC WD50 00AAKX-001CA SCSI Disk Device (SATA) 43 °C
1862GB Western Digital WD My Book 1230 USB Device (USB)
2794GB Western Digital WD My Book 1230 USB Device (USB (SATA)) 36 °C
7GB USB Device (USB)
Optische schijven
Geen optische schijven gedetecteerd
Geluid
Realtek High Definition Audio
Besturingssysteem
Windows 7 Ultimate 64-bit SP1
Computertype: Desktop

Groetjes

Het probleem zit hem in het feit dat de hardware verschilt ( i.e: je moederbord, chipset etc. )
Zo wie zo gaat een HDD die op een AMD-processor draait nooit werken op een Intel-processor....

De drivers die op de HDD van je nieuwe pc staan kennen dus het overgrote deel van de hardware van je nieuwere pc niet en daarom krijg je dus een blauw scherm.
Een image maken van de oude HDD heeft dan ook geen zin, tenzij je deze image als backup wilt gebruiken om na een nieuwe installatie van Windows daaruit bestanden als documenten, email etc. terug te zetten.

Je zult, hoe dan ook, Windows opnieuw moeten installeren met de stuurprogramma's van het moederbord van de nieuwere pc ( voor zover deze ontbreken ) en daarna alle door jou gebruikte programma's weer installeren.

Laatst bewerkt:
Voor Lange Pier hierbij de gevraagde bestanden van de oude als de nieuwe pc.
Zijn heel verschillende chipsets en dan werkt het niet, dat wordt idd opnieuw installeren.

En dat je images maakt is prima, is ook handig bij een goed werkende windows.

Hallo,
Nogmaals bedankt iedereen.
Ik heb weer wat bijgeleerd.

Mvg

Het probleem zit hem in het feit dat de hardware verschilt ( i.e: je moederbord, chipset etc. )
Ik geloof dat ik dat al heb gezegd.

Dit werkt niet met Windows, omdat de hardware heel anders zal zijn dan je eigen pc.
Maar ja.....wie gelooft dat ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan