Overschakelen naar Mac

Status
Niet open voor verdere reacties.

McMeller

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Hallo allemaal,

Sinds enige tijd heb ik naast mijn PC een Mac Mini. Ik ben wat aan het spelen gegaan
met Mac OS X en zeker in combinatie met mijn iPhone en producten als Mobile Me,
iLife en iWork ben ik zeer tevreden over het gemak van Mac.

Ik denk er dan ook steeds vaker over om volledig over te stappen en een Mac Pro te
kopen. De PC die ik nu heb, QuadCore CPU, snelle bak, kan ik met gemak voor 1800
euro verkopen.

Maar ik loop tegen een dilemma aan. Ik ben zeer tevreden gebruiker van FloppyDTV
in Windows Media Center. Ook heb ik twee Media Center Extenders. Dit gebruiken wij
in huis heel veel om TV-opnames te maken. Het is mij bekend dat ik zonder moeite
Windows op een Mac kan draaien en dat ik deze functionalteit in principe dus kan blijven`
gebruiken. Maar dat betekent dan dus wel dat mijn Mac in de Windows-stand moet
staan als ik TV-opnames wil maken of de Extender wil gebruiken.

Is er een manier om Windows en Mac OS X werkelijk tegelijkertijd lokaal draaiende
te hebben? Want als ik Windows virtualiseer binnen Mac OS X, kan ik de TV-kaarten,
die dan dus in de Mac zitten, niet gebruiken.

Of, denk ik te moeilijk, en is er wel degelijk een manier om TV op te nemen en naar
TV's te streamen via het netwerk?

Dit systeem schijnt aardig goed te werken met Mac en TV.

Ik weet niet of je dit ook bedoeld met je vraag maar dat hoor ik wel :)

Dat is een goede tip. EyeTV is namelijk de koploper als het gaat om TV op de Mac, en
het werkt met mijn TV-kaarten. Mij was echter onbekend dat er opties waren om dit
naar de TV's te streamen. Beide TV's hebben DLNA en UPnP. Ik ga de trial van Eye-
Connect even downloaden. Daarmee zou ik dus mijn iTunes bibliotheek op mijn TV
moeten kunnen krijgen, en later ook TV-opnames. Zit ik alleen nog met Live TV in mijn
maag...

Meer weet ik er helaas ook niet over, wellicht kun je de specifiekere vragen op OMT kwijt :)

Je kunt "Fusion VMWare" proberen. Ik gebruik dit om windows te draaien. Ik heb OSX dus opgestart.. start fusion op hierin draait windows gevirtualiseerd en kan daarnaast ook bij mijn bestanden

Ik gebruik ook VMWare Fusion om Windows op mijn mac te draaien. Mijn ervaring is dat alle kaarten die de Mac herkent, ook onder Fusion gewoon werken. En met Fusion kun je sowieso Mac en Windows programma's naast elkaar cq tegelijkertijd draaien...

In VMware Fusion kun je virtueel een Windows pc draaien, maar je kunt ook kiezen welke hardware van je systeem je wil koppelen aan de virtuele pc.
Je kan de hardware echter maar 1 keer direct aan een systeem hangen.
Ik draai VMware hier ook op een MacPro, en daarmee draai ik naast het OSX nog Ubuntu server, WinXP, Vista en evt. Win 2000 en wat andere Linux distributies.

Ik heb ook een EyeTV maar gebruik die niet zo veel, en heb dan ook niet zo veel ervaring met het streamen, al weet ik dat dat wel kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan