Overschakelen van Chello naar KPN

Status
Niet open voor verdere reacties.

marjajona

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2002
Wij gaan over van chello naar KPN internet Plusbellen.
Het installatiepakket staat klaar. Maar uiteraard moet de router ook aangepast worden.
Hoe doe ik dat? Nadat KPN is geinstalleerd zal ik de router opnieuw moeten instellen.
Wat moet ik precies aanpassen?

bij kpn krijg je toch een router........zie die maar eerst eens aan de praat te krijgen.

Nee daar heb je niet veel aan....ik zie het.
Volgens mij had ik meer getypt.:o
Jou router van Chello heb je niet meer nodig.
De router van KPN daar zit een cdrom bij en als je die doorloopt dan werkt het.
Wat wil je nadien nog aanpassen.

Nee dan is het goed.
Maar dat wist ik niet. Ik dacht dat de router nog steeds voor de draadloze verbinding tussen de desktop en de notebook moest zorgen.

o jeeeeee nog meer informatie.
Jij hebt een draadloos router.
Is dat een accespoint??
Je moet namelijk de experiabox van KPN wel gebruiken.
Ik weet niet af daar een draadloos geval inzit.

puppie zei:
o jeeeeee nog meer informatie.
Jij hebt een draadloos router.
Is dat een accespoint??
Je moet namelijk de experiabox van KPN wel gebruiken.
Ik weet niet af daar een draadloos geval inzit.
ja hoor, misschien wel even wat werk om te installeren, maar die is gewoon aanwezig
als je je eigen access point wilt gebruiken kan dat ook. Gewoon aansluiten op de ExperiaBox IP range van deze box is 192.168.2.x. Als je je eigen AP een vaste IPnummer wilt geven deze boven de 250 zetten.
Dan krijg je geen problemen met de DHCP server op de Experiabox

Ik heb nu de experiabox. Internet en mail werkt op de vaste en de draadloze computer.
Alleen zien de computers elkaar niet in het netwerk. Ik kan dus vanaf mijn draadloze notebook niet meer in mijn PC kijken of printen via de printer die is aangesloten op de vaste PC. De monteur dacht dat het zo had moeten werken maar na een anderhalf uur prutsen gaf ie het op. Volgens hem nam de box de plaats van de router in.
Maar NADA! Het werkt niet dus.:evil:
En al die vakjargon hierboven begrijp ik niet dus iemand in gewoon Nederlands??? Enig idee?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan