• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Overschreven bestand in Excel is mee-beveiligd, terwijl dat niet moet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janandre

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2012
Halverwege een grote macro sla ik een bestand, welk op dat moment actief is, op met een andere naam. Voor zover als ik wist gebeurd er dan niets meer met het 'oude' bestand.
Aan het eind van de macro beveilig ik het 'nieuwe', op dat moment actieve, bestand en sla het vervolgens nog een keer op.
(tussentijds moet dat ook omdat er gegevens uit een ander bestand gehaald worden)
Dat gaat allemaal prima, maar als het 'oude' bestand later, buiten de bewerking van de macro om, dan nog weer een keer geladen wordt blijkt dat ook die sheet beveilgd is. En dat mag niet want dat bestand moet weer gebruikt kunnen worden.

Wie weet een oplossing ?

Als je het originele bestand onbeveiligd wil opslaan dien je dit aan te geven(beveiliging opheffen) in de macro die het opslaan regelt.

Het vorige bestand wordt overschreven met een nieuwe naam. Dan wordt dat vorige bestand toch niet opgeslagen ?

Als jij het originele bestand opslaat onder een nieuwe naam heeft dat geen invloed op het originele.
Echter wanneer je dan je originele bestand afsluit worden de wijzigingen wel doorgevoerd en wordt uw bestand beveiligd.

Beste Cobbe, in de eerste plaats hartelijk dank voor de snelle reacties.
Toch nog een paar vraagjes. Het orginele bestand wordt toch op de een of andere manier afgesloten als je het bestand tussentijds opslaat met een nieuwe naam? Want als je het nieuwe bestand afsluit is het originele bestand niet geopend. Maar kan je die beveiliging dan eventueel tegengaan ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan