Overschreven document terughalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElsyV

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2007
Mijn dochter heeft gisteren een document opgeslagen in Word.

Vandaag opent ze dat bestand weer en krijgt ze niet de 8 opgeslagen pagina's te zien.
Maar 1 pagina die ze daarvoor had gemaakt.
Erg vreemd omdat Word alles opslaat in documenten.
Ze is er 2 uur mee bezig geweest en we weten niet hoe we nu verder moeten.

Is dit document nog terug te halen?

Update:

Ik heb inmiddels wel iets gevonden maar werkt niet op haar pc.
Ik heb Windows7 en word2007
Zij heeft Vista en word2007

Als je rechts-klikt op het document kun je kiezen voor "vorige versie". Hier zou het mee teruggedraaid kunnen worden.
Helaas komt dit tabje niet voor op haar pc als je rechts-klikt op het document.

Laatst bewerkt:
Ik zou het zelf vervelend vinden als niemand op een vraag reageert omdat ik me dan afvraag of iemand uberhaupt moeite doet. :) Ik heb je geprobeerd te helpen en het één en ander (online) doorgelezen. Van hetgeen ik vind lijkt het erop dat het niet terug te halen is. Enkele de "Shadow copy" zou mogelijk zijn, maar dit is alleen onder Windows7 mogelijk...als je um dan overigens hebt aangevinkt..

Dus helaas, wel gepoogd, maar ik ben in ieder geval niet geslaagd. :(

@mrJingles

Heel erg bedankt voor je zoektocht.
Heb inmiddels zelf ook al veel gezocht op internet.
Ikzelf heb Windows7 en zag de schaduw copy inderdaad voorbij komen.
Zij zat echter achter een pc met Vista.

Na een flinke huil-partij :( (zo sneu) is ze toch opnieuw begonnen en heeft het boekverslag nog op tijd ingeleverd. Nu wachten op het cijfer.....

Oplossing gevonden voor overschreven bestanden !!

Ik liep een beetje achter met het lezen van "Computer Idee" maar hierin stond de oplossing.

Het programma heet "Comodo Time Machine" en dit is de link: http://www.comodo.com/home/data-storage-encryption/data-recovery.php

Het programma is gratis en ik heb het getest op deze manier:

1. Als alles geïnstalleerd is maak je eerst een Word document aan en typt bv. de hond springt over het hek. Save het even op je bureaublad en sluit Word af.
  2. Dan maak je met het programma een "snapshot" (Take an snapshot) en deze geef je een naam.
  3. De volgende dag maar dat kan natuurlijk ook dezelfde dag, alleen moet je dan goed op de tijd letten, heb ik het Word document weer geopend en de zin overschreven en gesaved met: de kat springt over het hek. Sluit Word weer af.
  4. Om nu het vorige document terug te halen, open je "Comodo" en klik je op de tab "Recover Files". Het handigst is om te zoeken op *.docx en zo laat hij alle Word documenten zien. Selecteer eronder de datum en tijd van de laatste recovery.
  5. Als het goed is staat hier het Word document tussen dat je eerder had gemaakt. Je ziet meteen dat de datum van gisteren is. (of een paar minuten eerder)
  6. Je klikt het aan en klikt op de knop "copy to" en zet het op je bureaublad. Er komt een pop-up waarin gevraagd wordt of je het bestand wilt overschrijven of kopiëren en origineel behouden. Dit laatste zou ik doen zodat je kunt zien dat je nu 2 verschillende Word documenten hebt.
  7. Als je nu het document opent, zie je dat het het eerste document is met: de hond springt over het hek.

Voor mijn dochter was het te laat maar ik zet het programma nu op allebei de pc's.
En ik laat met "scheduled tasks" iedere ochtend om 9:05 een backup maken. De pc moet dan al wel aan staan anders slaat hij het over. Dus kies een tijd dat je pc aanstaat. Het is ook mogelijk om direct een backup te maken maar dit vergeet je vlug.

Ook maakt het programma, voordat hij een "snapshot" maakt, eerst een copy van de harde schijf zodat je altijd terug kunt als er iets fout gaat.

Hopelijk heb ik het een beetje goed uitgelegd :)

Is het niet veel makkelijker om bij Word de instelling <Backup maken> in de Opties aan te zetten? Dan maakt hij standaard bij afsluiten een kopie van het vorige document... Scheelt (als ik het zo lees) toch een heleboel handelingen ;) En je hebt altijd de laatste versie van elk document om terug te halen!

@OctaFish

Ja maar dat kan alleen als je Windows7 hebt en niet met Vista.
Bij Vista komt deze optie niet voor.
Hebben we namelijk allemaal al geprobeerd.

Maar toch bedankt voor de tip :)

@OctaFish

Ja maar dat kan alleen als je Windows7 hebt en niet met Vista.
Bij Vista komt deze optie niet voor.
Hebben we namelijk allemaal al geprobeerd.

Maar toch bedankt voor de tip :)

Wat gek, de optie om altijd een reservekopie op te slaan was er al in Word 2002 (Menu - Extra - Opties - tab Opslaan). Die zullen ze er toch niet uit hebben gegooid?

@floris v

Met een programma wist ik deze locatie te achterhalen. Maar hier stond niet de originele versie.
Deze optie stond ook op mijn dochters pc aangevinkt.
Wat er precies mis is gegaan weet ik echt niet.

Misschien is het programma overbodig dat ik nu heb geïnstalleerd maar ik laat het er toch maar op staan. Het is namelijk voor alle bestanden, dus niet alleen Word.

word-opslaan.jpg

backup maken

Het staat bij Geavanceerde opties > Opslaan > Altijd backup maken.
Maar de tip uit computer idee is vast ook de moeite waard.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan