• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Overschrifbaar afh. van gekozen tarief

Status
Niet open voor verdere reacties.

nlsat

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
Berichten
30
Goedendag,

wat ik graag zou willen maar wat mij niet lukt is het volgende.

Ik gebruik een validatie tabel voor de keuze van de tariefsoort (intern of Extern). Het te kiezen tarief is middels een validatietabel afhankelijk van de eerder gemaakte keuze. Echter het gekozen tarief mag bij de keuze intern NIET worden aangepast en MOET bij de keuze Extern zelf worden ingevuld (waarna het met een toeslag van 3,5% wordt verhoogd).

Het lukt mij niet om in de beveiliging van de cellen onderscheid te maken tussen de gekozen tarieven. Ook middels de optie van een validatietabel krijg ik dit niet voor elkaar.

Heeft iemand een idee hoe dit is op te lossen??

B.v..d.
 

Bijlagen

  • Keuzelijst overschrijfbaar afh. van keuze.xls
    22,5 KB · Weergaven: 39
Via VBA.

Ik heb wat VBA code in je bestand geplaatst.

Als er in de E-kolom "Intern" wordt geplaatst dan wordt de cel in de I-kolom op dezelfde regel beveiligd.
Kiest men voor "Extern" dan wordt de beveiliging weer verwijdert.

Het wordt met de code beveiligt maar er zit geen wachtwoord op.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Laatst bewerkt:
Roncancio, bedankt voor de snelle reactie. Opzich werkt dit goed. In het originele sheet staan een stuk verder echter ook nog een aantal cellen met de keuze intern en extern en nu wordt ook dit beveiligd middels de macro.

Ik heb geprobeerd jouw VBA zo aan te passen dat het alleen voor het geselecteerde gebied geldt maar het aanwijzen van het betreffende bereik lukt mij niet. Wellicht moet ik het cellen bereik eerst voorzien van een naam maar ik weet vervolgens niet hoe ik de naam dan in de VBA moet zetten.

B.v.d.
 
Ok.
Ik heb de code verbeterd:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("[B]bereik[/B]")) Is Nothing Then
    If UCase(Target) = "INTERN" Then
        ActiveSheet.Unprotect
        Cells(Target.Row, "I").Locked = True
        ActiveSheet.Protect
    ElseIf UCase(Target) = "EXTERN" Then
        ActiveSheet.Unprotect
        Cells(Target.Row, "I").Locked = False
        ActiveSheet.Protect
    End If
End If
End Sub

Bereik is een naam.


Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Graag gedaan.
Wil je de vraag op opgelost zetten.

Bvd.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan