Hi,
Ik heb een formulier gemaakt in excel waarmee monteurs hun werkzaamheden moeten verklaren, een onderhouds protocol. Hierbij heb ik 2 knoppen gezet met de functies (knop 1)Opslaan en door gaan en knop 2 (Opslaan en afsluiten)
Beide buttons zorgen ervoor dat de file automatisch opgeslagen word in de bestandsnaam die in de cellen C11 C14 en H11 staat. Zowel in PDF als in XLSM. So far so good.
Echter het probleem waar mee ik zit is dat op het moment dat ik een nieuw formulier/protocol maak en de gegevens in bovenstaande cellen aan pas en ik vervolgens weer save, hij de gegevens die ik aan pas ook wijgzigd in het eerder opgeslagen protcol... Echter veranderd hij de bestandsnaam niet. En blijven de gegevens in de pdf gewoon goed.
Het lijkt dus alsof hij eerst saved en dan pas de commando's af gaat en hem dus als een nieuw bestand saved...
Ik hoop dat er iemand is die mij hier mee kan helpen, alvast bedankt!
Ik heb een formulier gemaakt in excel waarmee monteurs hun werkzaamheden moeten verklaren, een onderhouds protocol. Hierbij heb ik 2 knoppen gezet met de functies (knop 1)Opslaan en door gaan en knop 2 (Opslaan en afsluiten)
Beide buttons zorgen ervoor dat de file automatisch opgeslagen word in de bestandsnaam die in de cellen C11 C14 en H11 staat. Zowel in PDF als in XLSM. So far so good.
Echter het probleem waar mee ik zit is dat op het moment dat ik een nieuw formulier/protocol maak en de gegevens in bovenstaande cellen aan pas en ik vervolgens weer save, hij de gegevens die ik aan pas ook wijgzigd in het eerder opgeslagen protcol... Echter veranderd hij de bestandsnaam niet. En blijven de gegevens in de pdf gewoon goed.
Het lijkt dus alsof hij eerst saved en dan pas de commando's af gaat en hem dus als een nieuw bestand saved...
Ik hoop dat er iemand is die mij hier mee kan helpen, alvast bedankt!
Code:
Private Sub CommandButton2_Click()
If ThisWorkbook.Validate_Save() = True Then
Dim Bestandsnaam As String
newPath = ".\" & Application.Sheets("Sheet1").Range("C11").Value & "_" & Application.Sheets("Sheet1").Range("C14").Value & "_" & Application.Sheets("Sheet1").Range("H11").Value & "_" & "p" & ".pdf"
Application.Sheets("Sheet1").ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, _
Filename:=newPath, _
Quality:=xlQualityStandard, _
IncludeDocProperties:=True, _
IgnorePrintAreas:=False, _
OpenAfterPublish:=False
ThisWorkbook.Save
newPath = ".\" & Application.Sheets("Sheet1").Range("C11").Value & "_" & Application.Sheets("Sheet1").Range("C14").Value & "_" & Application.Sheets("Sheet1").Range("H11").Value & "_" & "p" & ".xlsm"
ThisWorkbook.SaveAs Filename:=newPath
End If
End Sub