overstap naar 64bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

WesZNL

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2009
Ik heb een vraag, als ik overstap van 32bit naar 64bit, moet ik me stuurprogramma's dan opnieuw installeren. En zo ja moet ik dan eerst met me 32bit versie me stuurprogrammas verwijderen en met me 64bit er weer opzetten?
alvast bedankt

groet

Er zijn programma´s die compatibel zijn met 32 bit en 64bit maar sommige niet. Dit is vaak per programma verschillend. Vaak moet je programma´s in een 64bit opnieuw installeren.

Groetjes,

Meer40

Ja je moet alle stuurprogramma's weer opnieuw installeren, maar aangezien je niet kunt upgraden van een 32 bits besturingssysteem naar een 64 bits versie en zul je dus een clean install gaan krijgen. Je hoeft dus ook geen drivers te verwijderen.

Mooie is dat Windows 7 al heel veel stuurprogramma's zal ophalen van het internet dus zul je weinig zelf nog hoeven te installeren

Als je van 32 Bits naar 64 Bits gaat heb je inderdaad 64 Bits drivers nodig.
Aan te raden is een schone installatie te doen dus je schijf eerst formatteren met als gevolg dat je sowieso je oude drivers kwijt bent en dan de 64 Bits erop kan zetten.

Hoi,

Volgens mij gaat dat vanzelf je drivers kwijt als je windows 64 bits installeert en dan zal je dus nieuwe drivers moeten installeren.

Modag

oke bedankt,dus ik hoef van te voren niks te uninstalleren. Als ik 64bit windows installeer zie ik wel of het werkt of niet? Want bv me videokaart moet denk ik een andere driver maar ik kan die 32bitdriver er gwn op laten staan als ik 64bit installeeR?

groet

Je kan niet upgraden van 32BIT naar 64BIT, dus je begint met een schone installatie. Wat ook betekend alle drivers (de 64BIT versie) installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan