probleem bestandsgeschiedenis en slaapstand probleem

ben43

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2007
vraag 1,
hoi, wil bestandsgeschiedenis inschakelen maar w11 ziet dan geen bruikbaar station terwijl ik een 2e interne hd heb ?
het gekke is dat ik dit probleem niet heb als ik bestandsgeschiedenis wil instellen op mijn andere administrator account, dan ziet ie alle schijven zoals het hoort ?

vraag 2,
net w11 2 keer geïnstalleerd, 1e keer een upgrade van w10 naar w11, en de laatste keer met een iso schone installatie.
de laatste keer liep al niet helemaal volgens plan (gaf wat vage meldingen) maar is toch uiteindelijk gelukt.
w11 doet het nu wel allemaal redelijk goed alleen het ontwaken uit de slaapstand gaat steeds moeizamer/trager (dat deed die in w10 ook al, vandaar de upgrade naar w11 ).
dus de overstap naar w11 heeft het langzame ontwaken niet opgelost, is hier nog wat tegen te doen of is de laptop aan het overlijden ? tis een lenovo laptop van een jaar of 6 oud.

update, ik keek ff op mijn nieuwe acer laptop en die heeft exact hetzelfde probleem met bestandsgeschiedenis, dacht eerst dat het lag aan het wel of niet beheerder/administrator zijn maar dat maakt niet uit, heb op beide laptops de accounttype,s tijdelijk veranderd zonder resultaat, op beide laptops kan ik op het 1e gebruikersaccount geen bestandsgeschiedenis inschakelen want die ziet geen bruikbaar station, vreemd toch ?

mvg, ben.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of het onderstaande de bedoeling is.

Gebruik de tijdelijke oplossing voor netwerkshares

Klik in Verkenner met de rechtermuisknop op uw interne schijf, selecteer Eigenschappen, ga naar het tabblad Delen en schakel Geavanceerd delen in.

Stel de share in en pas de machtigingen toe. Klik vervolgens op Toepassen en OK.

Open Bestandsgeschiedenis (u vindt deze door 'Bestandsgeschiedenis' in de Windows-zoekbalk te typen en 'Uw bestanden herstellen met Bestandsgeschiedenis' te selecteren).
Klik op 'Station selecteren' of 'Station wijzigen' en selecteer vervolgens 'Netwerklocatie toevoegen' om uw gedeelde map te zoeken en te bekijken.

Maak eerst een herstelpunt!

Use the Registry Editor (Advanced)
  1. Press Windows Key + R, type regedit, and press Enter to open the Registry Editor.
  • Navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\FileHistory.

• Right-click in the right-hand pane, select New > DWORD (32-bit) Value, and name it LocalStoresAllowed.

• Double-click the new value and set its Value data to 1, then click OK.

• Restart your computer for the change to take effect

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of het onderstaande de bedoeling is.

Gebruik de tijdelijke oplossing voor netwerkshares

Klik in Verkenner met de rechtermuisknop op uw interne schijf, selecteer Eigenschappen, ga naar het tabblad Delen en schakel Geavanceerd delen in.

Stel de share in en pas de machtigingen toe. Klik vervolgens op Toepassen en OK.

Open Bestandsgeschiedenis (u vindt deze door 'Bestandsgeschiedenis' in de Windows-zoekbalk te typen en 'Uw bestanden herstellen met Bestandsgeschiedenis' te selecteren).
Klik op 'Station selecteren' of 'Station wijzigen' en selecteer vervolgens 'Netwerklocatie toevoegen' om uw gedeelde map te zoeken en te bekijken.

Maak eerst een herstelpunt!

Use the Registry Editor (Advanced)
  1. Press Windows Key + R, type regedit, and press Enter to open the Registry Editor.
  • Navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\FileHistory.

• Right-click in the right-hand pane, select New > DWORD (32-bit) Value, and name it LocalStoresAllowed.

• Double-click the new value and set its Value data to 1, then click OK.

• Restart your computer for the change to take effect
nee, is niet mijn bedoeling om een dergelijke work around te doen.
mijn punt is dat ik niet snap waarom die op mijn 1e gebruikersaccount (zonder admin rechten) GEEN bruikbare stations ziet, maar op mijn 2e gebruikersaccount wel ?
is dit een bug van windows want het probleem is identiek op beide laptops ?

btw, het zijn allemaal lokale accounts, GEEN microsoft accounts.

Terug
Bovenaan Onderaan