overstap naar wireless

Status
Niet open voor verdere reacties.

franky99

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2001
Wil mijn huidige netwerkje om gaan zetten naar draadloos adsl. Ben nu nog bezig een beetje in kaart te brengen wat ik er precies voor nodig heb en wat de kosten zo ongeveer gaan worden.

Klopt het dat;

Ik naast uiteraard een modem op elke pc een “kaartje” nodig heb om verbinding te kunnen maken met het modem?
De aanschaf van de benodigde spullen is dan toch wel een aardig investering volgens mij.

Huidige adsl is van wanadoo. Is het noodzakelijk om alles via kpn te bestellen of zijn er goedkopere alternatieven?

Misschien is het zinnig om aan te geven wat je nu hebt als systeem,modem etc en dan is het wellicht beter mogelijk om een passende aanbeveling te maken.

xp pro
pentium 4 1.5
512 mb intern 200 gig harddisk

heb nu adsl via wanadoo met modem speedtouch 510i

De Speedtouch is een modem en router dus je zou je moeten richten op een Acces Point.Een goed merk is Linksys maar er zijn er natuurlijk meer.
Kijk maar eens op www.wifishop.nl onder Acces Points.
Bestellen via KPN is niet nodig.

Wil je draadloos contact maken met het Acces Point dan zul je idd andere netwerkkaarten moeten aanschaffen.

Voordeel van een AP met een Speedtouch is dat je afhankelijk van de variant ook nog met netwerkkabel verbinding kunt maken.

en de AP sluit je aan op de router/modem?

waar dien je op te letten bij het aanschaffen van een netwerkkaart?

Geplaatst door franky99
en de AP sluit je aan op de router/modem?

waar dien je op te letten bij het aanschaffen van een netwerkkaart?

Ja het AP sluit je aan op de Speedtouch.Heb je een Speedtouch met 1 aansluitoptie dan kun je er evt een switch bij kopen (20-30 euro) zodat je ook altijd met netwerkkabel kan werken.

Mbt tot de netwerkkaart moet je voor jezelf icm met het AP bepalen welke snelheid je zou willen hebben 54 dan wel 100 Mbps en het moet compatibel met het AP zijn.

Thanks so far!

modem is een multi pc ding dus dat komt goed. over de netwerkkaartjes toch nog wat meer vragen......:confused:

ik zie ook zoveel verschillende dingen nu. wat is nu het verschil (of is dat er niet) met een "wireless adapter"?
die wireless USB adaptertjes van Lynksys zien er bijvoorbeeld weer heel eenvoudig aan te sluiten uit.

In mn laptop zit een Wireless netwerkkaart. in de de overige twee desktops niet.

Vraag; wat stop ik in mijn boodschappenwagentje:

1 x acces point (bv Linksys Access Point 54Mbit WAP54G); 2 x wireless adapter (?) of toch twee "ouderwetse" netwerkkaarten die je daadwerkelijk in je pc in moet bouwen...:o

USB kan prima werken maar is mi mbt draadloos storingsgevoeliger dan een netwerkkaart.

Het inbouwen (groot woord) is eigenlijk vrij simpel ook als je er geen verstand zou hebben.Misschien kan iemand je daarbij helpen.

Mijn advies zou zijn:koop de " oude " netwerkkaarten die je in moet bouwen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan