Gisteren besloot mijn vader dat hij en ik eens samen moesten kijken of het iets waard zou zijn om, van onze huidige provider KPN, over te stapen naar Ziggo.
Ik zei dat we daar inderdaad eens naar moesten kijken, maar pas morgen (vandaag dus) want ik ging eerst een boottochtje maken.
Dus toen ik terug kwam had mijn vader het nieuwe paket al besteld...
We stappen over van:
Internet+bellen KPN: 20Mb/s down en 2Mb/s up, via de telefoonlijn. Daarvan halen we volgens de speedtest.net test: 15 Mb/s down en 1.9 Mb/s up. Het downloaden van een bestand van KPN (rotzooi bestand, puur om download snelheid te testen) resulteerd in maximaal 1.8 MB/s. Dus dat komt wel overeen met de speedtest.net resultaten.
Modem/Router die KPN erbij levert is zeer slecht vind ik zelf. Moeilijk om mee te werken (Port Forwarding) en er zit geen wachtwoord op om bij de instellingen te komen.
We gaan naar:
Alles-in-1 Plus Ziggo: 40Mb/s down en 4Mb/s up, via de kabel.
Dus mijn vragen zijn:
What gaat dit voor mij betekenen?
Is Ziggo een beetje stabiel? Is de snelheid ook echt wat ze beweren?
Is de router die ze erbij leveren goed? (extra erbij besteld, zat niet in het paket)
Overige info:
We hebben 4 computers in huis, en 1 laptop. Op een goeie dag staan er 2 computers en 1 laptop tegelijk aan.
3 Computers en de laptop gebruiken een draadloze verbinding.
Computers staan op verschillende verdiepingen.
Er zijn redelijk wat andere draadloze netwerken in de buurt.
Alvast bedankt
Groeten,
Badboyd
Ik zei dat we daar inderdaad eens naar moesten kijken, maar pas morgen (vandaag dus) want ik ging eerst een boottochtje maken.
Dus toen ik terug kwam had mijn vader het nieuwe paket al besteld...
We stappen over van:
Internet+bellen KPN: 20Mb/s down en 2Mb/s up, via de telefoonlijn. Daarvan halen we volgens de speedtest.net test: 15 Mb/s down en 1.9 Mb/s up. Het downloaden van een bestand van KPN (rotzooi bestand, puur om download snelheid te testen) resulteerd in maximaal 1.8 MB/s. Dus dat komt wel overeen met de speedtest.net resultaten.
Modem/Router die KPN erbij levert is zeer slecht vind ik zelf. Moeilijk om mee te werken (Port Forwarding) en er zit geen wachtwoord op om bij de instellingen te komen.
We gaan naar:
Alles-in-1 Plus Ziggo: 40Mb/s down en 4Mb/s up, via de kabel.
Dus mijn vragen zijn:
What gaat dit voor mij betekenen?
Is Ziggo een beetje stabiel? Is de snelheid ook echt wat ze beweren?
Is de router die ze erbij leveren goed? (extra erbij besteld, zat niet in het paket)
Overige info:
We hebben 4 computers in huis, en 1 laptop. Op een goeie dag staan er 2 computers en 1 laptop tegelijk aan.
3 Computers en de laptop gebruiken een draadloze verbinding.
Computers staan op verschillende verdiepingen.
Er zijn redelijk wat andere draadloze netwerken in de buurt.
Alvast bedankt

Groeten,
Badboyd