Overstap van KPN naar Ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.

badboyd22

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2007
Berichten
30
Gisteren besloot mijn vader dat hij en ik eens samen moesten kijken of het iets waard zou zijn om, van onze huidige provider KPN, over te stapen naar Ziggo.
Ik zei dat we daar inderdaad eens naar moesten kijken, maar pas morgen (vandaag dus) want ik ging eerst een boottochtje maken.
Dus toen ik terug kwam had mijn vader het nieuwe paket al besteld...

We stappen over van:
Internet+bellen KPN: 20Mb/s down en 2Mb/s up, via de telefoonlijn. Daarvan halen we volgens de speedtest.net test: 15 Mb/s down en 1.9 Mb/s up. Het downloaden van een bestand van KPN (rotzooi bestand, puur om download snelheid te testen) resulteerd in maximaal 1.8 MB/s. Dus dat komt wel overeen met de speedtest.net resultaten.
Modem/Router die KPN erbij levert is zeer slecht vind ik zelf. Moeilijk om mee te werken (Port Forwarding) en er zit geen wachtwoord op om bij de instellingen te komen.

We gaan naar:
Alles-in-1 Plus Ziggo: 40Mb/s down en 4Mb/s up, via de kabel.

Dus mijn vragen zijn:
What gaat dit voor mij betekenen?
Is Ziggo een beetje stabiel? Is de snelheid ook echt wat ze beweren?
Is de router die ze erbij leveren goed? (extra erbij besteld, zat niet in het paket)

Overige info:
We hebben 4 computers in huis, en 1 laptop. Op een goeie dag staan er 2 computers en 1 laptop tegelijk aan.
3 Computers en de laptop gebruiken een draadloze verbinding.
Computers staan op verschillende verdiepingen.
Er zijn redelijk wat andere draadloze netwerken in de buurt.

Alvast bedankt :)

Groeten,
Badboyd
 
ziggo is niks mis mee,ze leveren de snelheid die ze beloven,en de laatste tijd zijn ze wel stabiel
is weleens anders geweest,dat je er steeds uitgegooit werd,en vaak storing
maar de laatste paar jaar gaat dat erg goed,tenminste inhet gebied waar ik zit
het hangt er een beetje van af op welke server je zit ,de een is de ander niet
maar over het algemeen mogen we niet klagen
 
Even een vraag.

Om welke router gaat het:

Standaard: WL-582 Sitecom
Premium: WL-351 Sitecom Wireless Router Gigabit 300N X3.

Ik zou het overigens niet hebben gedaan.
In jullie situatie is die 'extra' USB-dongel eigenlijk niet nodig, omdat jullie nu ook al een netwerksituatie hebben die voldoet.
er zijn betere routers tegen een lagere prijs dan die 'premium':

De WNDR3700 van Netgear is bijvoorbeeld een toppertje waar die sitecom een puntje aan kan zuigen. (Misschien toch handig als je vader de order laat wijzigen en dus zónder router ....)

Prijzen en reviews: Tweakers en Kieskeurig
 
Laatst bewerkt:
ziggo is niks mis mee,ze leveren de snelheid die ze beloven,en de laatste tijd zijn ze wel stabiel
is weleens anders geweest,dat je er steeds uitgegooit werd,en vaak storing
maar de laatste paar jaar gaat dat erg goed,tenminste inhet gebied waar ik zit
het hangt er een beetje van af op welke server je zit ,de een is de ander niet
maar over het algemeen mogen we niet klagen

Dat zou mooi zijn. Laten we hopen dat mijn buurt dan ook een beetje goed is.

Even een vraag.

Om welke router gaat het:

Standaard: WL-582 Sitecom
Premium: WL-351 Sitecom Wireless Router Gigabit 300N X3.

Ik zou het overigens niet hebben gedaan.
In jullie situatie is die 'extra' USB-dongel eigenlijk niet nodig, omdat jullie nu ook al een netwerksituatie hebben die voldoet.
er zijn betere routers tegen een lagere prijs dan die 'premium':

De WNDR3700 van Netgear is bijvoorbeeld een toppertje waar die sitecom een puntje aan kan zuigen. (Misschien toch handig als je vader de order laat wijzigen en dus zónder router ....)

Prijzen en reviews: Tweakers en Kieskeurig
Momenteel hebben we van KPN: Thomson TG789vn. (router en modem in 1 geloof ik)
Ik dacht zelf dat deze router/modem weer terug moest naar KPN, maar dat is volgens mijn vader niet zo.

Volgens mijn vader krijgen we een router van 99 euro, dus dat zou de 'premium' zijn.
Op de site van ziggo staat dat de 'standaard' niet voldoet aan de eisen van Alles-in-1 Plus.

Ik vind het zelf wel een duur ding. Vooral omdat we met de overstap 5 euro per maand besparen, maar daarvoor dus eerst 100 euro uitgeven. :rolleyes:
(Goed, niet mijn geld...)

Zelf een router kopen is een idee ja. Maar ik heb geen verstand van die dingen. Ik snap momenteel ook niet waarom de 'standaard' router van Ziggo niet zou werken met Alles-in-1-Plus.

Bedankt voor de reacties :)
 
De overstap is gebeurd.
Het nieuwe modem/router staat nu een verdieping lager (begane grond).

Ik heb het één en ander getest. (speedtest.net)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Verdieping.....| Computer | Verbinding | Download snelheid (Mbps) | Bereik
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Begane grond | Laptop.... | kabel........|..........39...........................|
Begane grond | Laptop.... | draadloos..|..........32...........................| 5 strepen.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Eerste.......... | PC...........| draadloos..|..........17...........................| 4 strepen.
Eerste.......... | Laptop.....| draadloos..|..........23............................| 3 strepen.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zolder.......... | Laptop.....| draadloos..| maximaal 22, meestal 17...| 3 strepen.
Zolder.......... | PC...........| draadloos..| 6 (Vannacht 00:30 was het 12) | 2 strepen.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ziggo levert dus prima wat ze beloofde (40Mbps).
Maar het draadloos netwerk laat nog wel wat te wensen over. Ik denk dat er iets mis is met de instellingen, of die modem/router is echt verschrikkelijk slecht.
Hoe zou ik dit kunnen verbeteren?

Ik heb het signaal al op Channel 9 gezet. Channel was 6, maar iedereen gebruikt 6 hierzo.

Cheers,
Badboyd22
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan