overstap vista -> 7 ??? wie heeft het al gedaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jesse james 008

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2007
Hallo,
zijn er mensen die al vanaf windows vista naar windows 7 zijn gegaan? Ik overweeg een upgrade, maar ik wil graag weten wat er dan verloren gaat? gaan al mijn shortcuts etc. bijf verloren? en blijven mijn programma's wel in start menu staan? en kleine programmas als winrar moet ik die opnieuw installere?

bvd,
:thumb:

Alles blijft staan, eigenlijk worden de kern componenten van het systeem vervangen.
Aangeraden wordt vaak toch een schone installatie van Windows 7 te doen.

Persoonlijk raad ik dat ook aan, upgrade van Vista naar 7 verliep vlekkeloos, alleen ik kon met de geupgrade computer niet op mijn homegroup komen.
Na een schone installatie kon ik dat wel.

okee, bedankt voor de reactie! maar een schone installatie kost me 400 euro (of iets dergelijks) en een update 18 (via surfspot). Maar als ik een schone installatie doe ben ik bang dat ik mijn files en programma's kwijt raak. (niet meer weet waar ze staan op de schijf) en dat is een hoop gedonder! trouwens programma's die zijn geinstalleerd onder vista draaien ook allemaal onder windows 7??

dankje! ik meteen beide doen, maar ik wil graag mijn programma's (of iig shortcuts naar de programma's) mee nemen. Hoe krijg ik dat voor elkaar? Doet dat programmatje dat ook?

Laatst bewerkt:
Hoi !

Met Easy Transfer kun je kiezen welk medium je gebruikt: Easy Transfer kabel, extern medium zoals Externe HDD etc. DVD-brander...

Hoe dan ook: werkt prima, ik heb zowel de kabel als de externe HDD al gebruikt.

Greetz,

Harry.

Vragen over upgraden W7

Je hebt ervaring zie ik met uprgraden van Vista naar Windows 7.
Ik wil dit ook proberen, vraag me wel af wat het inhoudt dat je de bestaande geg. blijft houden. Wil dat zeggen dat ik Internet en Mail ook nog gewoon heb?
Ik durf er niet goed aan te beginnen omdat ik niet zo'n ster ben op dit gebied, maar met de wizard Easy Transfer moet met dit toch lukken??

Graag uw antwoord,
Peer

okee, bedankt voor de reactie! maar een schone installatie kost me 400 euro (of iets dergelijks) en een update 18 (via surfspot). Maar als ik een schone installatie doe ben ik bang dat ik mijn files en programma's kwijt raak. (niet meer weet waar ze staan op de schijf) en dat is een hoop gedonder! trouwens programma's die zijn geinstalleerd onder vista draaien ook allemaal onder windows 7??

Met de upgrade versie kun je trouwens ook een schone installatie doen want je hebt een eerdere versie van windows op je PC.

En met de Windows Easy transfer verloopt alles vlekkeloos.

Greetzz,
Timo

Vraag

Timo,

Ik zit al meteen met een vraag: De gegevens moeten naar een externe vaste schijf.
Verder zie ik hierover in mijn stappenplan niets over?
Gr.Peer

Harry, helaas is jou link kapot.

Deze werkt wel, Engelstalig maar er staan screenshots bij en hij is voor XP naar 7 al is er geen verschil tussen de stappen die je moet doen.

Greetzz,
Timo

Vraag3

Hary en Tino,

Link werkt inderdaad, wat de bedoeling v.d. externe schijf is snap ik nu ook.
Volgens mij typisch een uitleg in de wizzard van iem. die een pc-expert is.
Ik had het eigenlijk moeten begrijpen.
Gr. en bedankt.
Peer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan