Overstappen: C++ --> D

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brenov

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2008
http://www.digitalmars.com/d/

Het grootste probleem dat ik zie is dat D nog niet gestandaardiseerd is. Er zijn twee hoofd-libraries: de originele echte standaard is Phobos; de andere is Tango. Verder is er niet veel ondersteuning vergeleken met C++ en C. Ik heb ook de indruk dat de binary die uit je code wordt gemaakt groter is dan equivalente code in C++ (tenminste, dat heb ik ondervonden met D en Phobos).

Het ziet er wel beter, schoner en makkelijker uit dan C++. Bepaalde libraries hebben al bindings ervoor, dus libraries zullen niet zo'n erg groot probleem zijn. Ook heeft het ingebouwde garbage collection, dus geen geouwehoer daar. Verder andere handige ingebouwde dingen als char[ ] dat een dynamisch string-type is. Heel makkelijk om dan char[ ][ ] te doen bijvoorbeeld. Verder nog andere goede dingen maar die kun je wel vinden op de site.

Wat denken jullie van D?

hoe zit het eigenlijk met de snelheid van compilen en uitvoeren van D?

D heeft geen preprocessor, dus dat spaart al tijd uit.

Ik heb nog niet alle informatie van D doorgelezen, maar hoe wil je bvb debugversies/releases maken zonder preprocessor-directives? Of verwachten de bedenkers van D dat je alle code 2maal gaat schrijven (wat niet echt het foutengehalte verminderd...)

Ik heb nog niet alle informatie van D doorgelezen, maar hoe wil je bvb debugversies/releases maken zonder preprocessor-directives? Of verwachten de bedenkers van D dat je alle code 2maal gaat schrijven (wat niet echt het foutengehalte verminderd...)

Ik denk dat D's unit tests zullen helpen.

aha.. dat zal idd ook wel werken, maar zoals ik al zei, had ik er eigenlijk nog te weinig over gelezen :rolleyes:

kijkend naar dat lijstje blijf ik lekker bij c++ tenzij de standaard voor gamemaking verschuift want dan moet je wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan