Overstappen kabel naar ADSL

Status
Niet open voor verdere reacties.

Air Aai

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2001
Morgen wordt ADSL bij mij thuis geïnstalleerd, ik heb nu kabel van Cable Wanadoo.

Kan ik morgenochtend alle instellingen verwijderen van Wanadoo of worden deze instellingen gewoon overschreven wanneer ADSL (XS4ALL) via de CD rom geïnstalleerd wordt en kan ik dus alles van Wanadoo gewoon laten staan?

De keuze kun je zelf maken als het bijv gaat om e-mail accounts.
Verder komt waarschijnlijk een monteur (?) het aansluiten en kun je details met hem bespreken.

Er komt inderdaad een monteur. Was een actie dat je gratis montage en een gratis modem kreeg. Dus ik dacht 'waarom niet'? Maar ik dacht bij mezelf 'waarom zou ik niet alvast alles van de oude provider eraf halen'.

Maar je hebt gelijk, kan het morgen net zo goed aan hem vragen.

Even een backup maken van je E-Mail adres boek.
Vervolgens en wacht op de monteur laat die het maar doen het is toch gratis!

Waarom een back-up van het e-mail boek.
Ik neem aan dat er gewoon met dezelfde e-mail client gewerkt word.
Dan zijn het een paar kleine instellingen die gewijzigd worden.
Als je bang bent voor verlies dan moet er meer geback-up worden.

een uitstekende keus Xs4all werkt prima en je kunt je oude eail adressen vvoor een tijd behouden

Ik zou toch maar een backup maken en desnoods van al het belangrijke.
Je kan maar nooit weten.

Heel toevallig wordt bij mij ook morgen ADSL van Xs4all aangesloten. Ik heb eigenlijk geen voorbereidingen getroffen, mn oude emailadres kan er volgens mij gewoon in blijven staan, ik heb nu zelf ook all emailadres van xs4all er alvast ingezet. Weet niet wat ze verder voor instellingen in de pc moeten verrichten maargoed.

Inmidels is mijn pc aangesloten op ADSL en alles is goed gegaan! Had wel een backup gemaakt van het adresboek, doch bleek achteraf niet nodig. De installateur heeft alles netjes aangesloten en ingesteld en dus geen centje pijn. :)

bij mij ook alles in orde.

Hoe zit het met jouw snelheid als je kijkt bij www.speedtest.nl? In vergelijking met upc zit ik wel wat lager namelijk. Bij upc kwam hij rond de 300 uit en nu meestal beetje 235 ofzo (downstream)

Ik heb een goedkoper abonnement (XS4ALL Lite) en zit rond de 117 downstream. Bij Wanadoo zat ik rond de 90 gemiddeld.

Maar heb met name ADSL genomen vanwege de lagere ping tijdens online games, alsmede de betere en snellere helpdesk.

Heb jij met name ADSL genomen vanwege de snelheid? Dan valt het idd wel tegen ja.

Nee niet vanwege de snelheid, en ik merk er opzich niks van hoor tot nu toe dat hij wat langzamer is (alhoewel volgens de gegevens chello classic en xs4all basic ong net zo snel moeten zijn.

Ik heb het meer genomen omdat ik chello zat was, vaak problemen, een ... helpdesk noem maar op. Nu was installatie en modem gratis, dus ik dacht nu doe ik het.

Geplaatst door Timmie
ik heb ASDL basic 1702 down en 306 up

ja jij kijkt naar het andere getalletje, dan is het bij mij 235 Kbytes/sec = 1880 kbps) dit verschilt een beetje, zit beetje tussen de 190 en 235 in, opzich best goede snelheid. chello was dus iets hoger, maar daar merk je weinig van moet ik zeggen, misschien met grote dingen downloaden dat je het ietsje zal merken maargoed is geen probleem

Ach, toen ik een jaar of 5 geleden begon met internetten had ik HetNet als provider. 'Maar liefst' 2,5 KByte/s was het toen (20 Kbits) en deed uuuuren over een bestand van een paar Mb.

Maar mijn eerste ervaringen met XS4ALL zijn ok.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan