Overstappen naar 64bit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

timo17

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2009
Hallo helpmij'ers,

Deze keer geen probleem, maar had ik graag een advies.

Ik heb nu nog win vista home premium 32 bit op mijn pc van 1 jaar oud. Ik wil hier voor het einde van 2009 nog win 7 ultimate op zetten. Ik heb gelezen dat de 64 bit versie van win 7 kwa drivers redelijk goed ondersteund is, sneller werkt dan de 32 bit en dat ik mijn vista niet naar win 7 kan upgraden. Deze pc zal ongeveer nog 1 á 2 jaar mee moeten, daarna zal ik voor een sterkere pc kiezen.

Nu is mijn vraag: Is het bij mijn hardware- & software specificaties slim om de 64 bit variant te kiezen? Of komt vroeg genoeg een nieuwe versie van Windows uit.

Hardware:
Acer Aspire M3641
Processor: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz
Geheugen: 4096MB DDR2 ram waarvan 1024MB shared
Grafische kaart: NVidia GeForce 8600GT 512mb integrated, 1024mb Shared
HDD: 2x 600GB HDD S-ATA Intern, 2x 250GB HDD USB Extern
Lan: Gigabit LAN
Audio: Realtek 5.1 audio
Optische drive: CD/DVD read/write

Software:
Office 2007 pakket
Adobe Photoshop CS4
Adobe Flash CS4
Sony Vegas 9.0 Platinum
Games zoals: Test drive unlimited, Race Driver Grid, Collin Mcrae dirt 2, Flatout: ultimate carnage, Fuel, Counter strike source

Greetzz,
Timo

Ik draai momenteel zelf de 64-bit versie van Windows 7 (Ultimate). Ik moet zeggen dat ik er erg over te spreken ben, de driver ondersteuning is in mijn opinie goed.
Het is ook gewoon mogelijk oudere versies van stuurprogramma's (eventueel 32 bit) te gebruiken.

Meestal is het wel zo dat Windows (zeker 7) de meeste drivers zelf al beschikbaar heeft en je eigenlijk niets meer zelf hoeft te installeren.

Dus kan ik hieruit concluderen dat het zich zeker loont om over te stappen naar de 64 bit variant?

Greetzz,
Timo

Oke, bedankt!

Deze vraag is dan opgelost.

Greetzz,
Timo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan