overstappen op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

multirobbert

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2010
Hallo!

Ik heb nu een beetje slechte computer waar ik niet zoveel op kan. Ik speel wat oude games en maak wat muziek met fl studio, maar verder kan ik niks.
nu wil ik graag een laptop voor het muziek maken, want dat vind ik wat handiger voor mijn keyboard die ik er dan op aansluit. Maar kan ik op een goede laptop (dual core 2ghz) uberhaupt games spelen? Want ik, wil ook games erop kunnen spelen.

Alvast bedankt!
Aan het helpmij.nl team: sterkte met het verlies van harry snor.

Laatst bewerkt:
Tegenwoordig kunnen laptops een hele hoop. Natuurlijk moet je er niet vanuit gaan dat je met een laptop van €500 - €600, Battlefield 3 op ultra kan spelen.

En hoeveel 'nieuwe' laptops van nu, hebben nog een C2D? De meeste (beetje fatsoenlijke) hebben een I5, of zelfs een I7, en dat zijn beide quad's.

On a side-note: Sinds wanneer is Windows XP SP3 moeilijk om te installeren op een AMD processor? Tenzij mensen een ISO'tje slipstreamen en de AMD support eruit slopen, is er niks aan het handje hoor..

Laatst bewerkt:
De i5 is dualcore.
wat voor spelletjes wil je graag gaan spelen? je zal een beetje voor een laptop met eet nvidia gt 540m of betere videochip moeten gaan kijken.
voor software als fruity loops zullen de meeste laptops wel slagen.

De i5 is vrijwel altijd quadcore, slechts een paar zijn dual core met hyperthreading wat alsnog een soort quadcore oplevert.
Uiteraard is hyperthreading lang niet zo goed als echte cores, maar wel beter dan alleen een dual core.
Voor gaming: met een dualcore zal patience geen probleem zijn, Call of Duty en BF3 kan je dan vergeten...

De eerste vraag die u zich zelf zou moeten stellen is: waarom een laptop en waarom geen PC (zoals u nu ook al heeft, maar dan een nieuwe).
Als u mobiel wilt zijn, dan is natuurlijk een laptop de enige goeie keus, maar als zo'n apparaat altijd op zijn plek blijft staan dan is een PC goedkoper en beter.
Een PC gaat langer mee omdat de koeling beter/makkelijker gaat. Als er al iets kapot gaat dan is dat bij een PC eenvoudig en relatief goedkoop te vervangen en een PC levert veel meer waar voor uw geld dan een laptop.

De i5 is vrijwel altijd quadcore, slechts een paar zijn dual core met hyperthreading wat alsnog een soort quadcore oplevert.
Uiteraard is hyperthreading lang niet zo goed als echte cores, maar wel beter dan alleen een dual core.
Voor gaming: met een dualcore zal patience geen probleem zijn, Call of Duty en BF3 kan je dan vergeten...

i5 is altijd dual core, hij mag dan wel 4 threads hebben maar dat betekent niet dat er 4 rekenkernen zijn. in veel gevallen is het beter om hyperthreading niet in te schakelen , dit is ook vaak in games het geval.

Hallo iedereen!

Bedankt voor jullie reacties. Nu weet ik een beetje waar ik naar moet zoeken. Spelletjes zoals Battlefield zijn inderdaad niet geschikt, maar ik speel die spelletjes ook niet:)
Ik speel simulaties, zoals Euro Truck Simulator, Flight Simulator X enzovoort.

Waarom een laptop en geen computer?
omdat ik mijn keyboard weleens aansluit om muziek te maken met Fruity Loops en mijn kamer is erg klein. Mijn keyboard past nog maar net op mijn bureau. Het is veel makkelijker om even je laptop naar beneden te halen en daarop aansluiten. En je kan de laptop overal meenemen, zoals op vakantie, en je computer niet.

Maar ik denk dat mijn vraag hierbij opgelost is. Ik ga binnenkort een lapotp kopen (eerst bij elkaar sparen:p)
Bedankt iedereen!

neem geen Acer, en geen Packard Bell, een toshiba, msi of asus zijn prima keuzes.

ik heb ervaringen met Acer (op school), maar die zijn inderdaad slecht. Packerd Bell ben ik niet zo bekend mee, maar zal wel. Met toshiba en asus heb ik wel ervaringen mee, want mijn vader heeft toshiba en mijn zus heeft asus. Dan denk ik dat ik voor een Toshiba ga.

Is Dell ook een goed merk?

veel mensen hebben Dell als een minderwaardig merk door de Dell computers die vaak op kantoorlocaties worden gebruikt, die zijn op veer plekken niet ze geweldig, maar een laptop van het merk Dell op zich degelijk.

toshiba is in ieder geval een uitstekende keuze, weet je al welke je gaat nemen? laat het teven weten.

Laatst bewerkt:
ik dacht voor deze te gaan. Lijkt mij wel een goede. Maar ik moet eerst alles bij elkaar sparen, en dat gaat denk ik nog wel een jaartje duren, aangezien ik nog geen werk heb en het moet doen met zakgeld.

Het is wel een 17 inch, erg groot en onhandig mee te nemen :D
misschien kun je een baan zoeken, over (minder dan) een jaar zijn er weer andere modellen.

Deze ziet er ook wel aardig uit.
klikklik

i7 processor
2.2 Ghz
6GB ram
Bluetooth
USB 3.0
640GB HDD
1GB videokaart

Moet aan al je wensen voldoen.
Het enige nadeel voor jou is misschien de prijs, maar het is een topper in z'n prijsklasse.

voor geavanceerdere simulaties mag je toch wel wat krachtigers hebben ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan