Overstappen op Vista home basic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mikestyle

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2008
Hey,

Ik draai nu windows xp op me computer maar ik wil dus opnieuw overgaan naar vista. Ik heb het eerder gehad en het beviel me wel maar hij liep vaak vast. Toch heb ik er wel de goede systeemeisen voor. Het gaat om Vista Home Basic.

1GB RAM
2.40 GHz
200 GB harde schijf
Directx 9 en NVidia 64 MB videokaart

Weet iemand of ik het er mee zou moeten kunnen doen zonder veel fouten als ik gewoon mijn schijf leeghaal?

Bedankt

hai,

ik zou het geheugen opschroeven naar 2GB. toen ik vista busniss installeerde gebruikte die al bijna 700 MB, schone installatie. voor de rest moet het werken. wanneer je ook gebruikt wilt maken van sidebar etc. moet je denk wel een betere videokaart er in doen.

Bedankt,

Dat zou ik eventueel kunnen doen. Verschil is er wel tussen Business en Home Basic. Ik gebruik mijn pc ook alleen maar voor dingen zoals msn / internet. Sidebar gebruik ik sowieso niet en ik hou mijn pc altijd zo schoon mogelijk. Alleen Virusscan, msn en Java/Shockwave enzo.

Mike

Je kan het gaan proberen maar vista gaan draaien op dit systeem is misschien wel wat twijfelachtig...

Met 1Gb ram zou je het kunnen doen voor de vista basic versie maar misschien wel beter upgraden naar 2Gb maar je zal zelf wel zien hoe het verloopt.
De processor veronderstel ik dat het een pentium 4 is met 2.4Gh, dat is niet bijster hoog maar zal ook wel lukken.

het enigste waar ik problemen voor zie is die grafische kaart, 64Mb is wel erg weinig.

Ok, je wilt geen sidebar gaan gebruiken maar ik vraag me af of je wel zal kunnen genieten van de aero effecten van vista... want buiten de looks van vista tegenover xp is er niet bijster veel verandert al vind ik vista natuurlijk wel prettig werken :D

Dan misschien nog wel iets waar je op moet letten:
vista drivers--> zijn er wel driver van vista voor jouw systeem want het zou stom zijn als je internet niet zou werken omdat er geen vista drivers zijn voor je internet kaartje en dergelijke...

verder succes zou ik zeggen :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan