Overstappen van ADSL provider

Status
Niet open voor verdere reacties.

deijee

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2001
Eén dezer dagen wordt mijn ADSL abonnement via Tiscali (via KPN netwerk) overgezet naar een abonnement van HetNet (ook via KPN netwerk).

Ik heb met twee PC's via een Sweex ADSL modem router internetverbinding.

Welke instellingen moet ik waar veranderen wanneer mijn Tiscalli abonnement verloopt? In de gebruiksaanwijzing van de router kan ik dat niet vinden, die is nogal complex...

Je blijft op het netwerk van het net, waarschijnlijk hoef je in jouw router niks te wijzigen.
Alleen de instellingen van je mail programma zul je wel moeten aanpassen.
Maar dat doe je niet in de router.

Hoi...ik had een vraagje.. ik wil ook mn tiscali internet vervangen... ook door hetnet adsl...moet ik dat schriftelijk melden bij tiscali of gewoon hele internet laten afsluite en pas dan hetnet neme????...
Alvast bedankt voor je antwoord :thumb:

Ik heb het als volgt gedaan: Tiscali abonnement opgezegd ruim één maand voordat m'n eerste jaar verliep (anders ben je meteen weer voor een jaar abonnee!).
Vervolgens bij hetnet nieuw abonnement aangevraagd via de "hetnet" site en gemeld dat ik al een adsl aansluiting had via het KPN netwerk (in mijn regio is nog geen tiscali-netwerk). Inmiddels is mijn verbinding geruisloos overgegaan naar hetnet, ik heb geen instellingen hoeven wijzigen op mijn PC.

Ik zou echter graag willen weten hoe ik kan zien dat hetnet nu mijn provider is. Wie kan me het antwoord op die vraag geven?

Aha oke thnx voor je antwoord...
Als je Xp hebt ga je naar Start>uitvoeren> typ je cmd+ enter> daarna typ je ipconfig , dan zieje dat je hetnet hebt ;-)

Heb je voor je mail ook niks moeten veranderen.
ik dacht dat tiscali en hetnet toch een andere instelling nodig hebben.

Veranderen ADSL provider binnen KPN netwerk

Dit heefgt mijn interesse daar mijn Zon midden jan 2005 afloopt.

Veel wordt je er niet wijzer van want zoveel aanbiedingen zijn er niet. Wat was je overweging ?

Wel opvallend dat het zo geruisloos gegaan is dat heb ik nog niet eerder gelezen.

en vwb instellingen pop instellingen blijven altijd hetzelfde maar de smtp niet

als je verbinding hebt met hetnet kan je niet als smtp 12move hebben.

heb je deze aangepast ?

zo niet dan vraag ik me ernstig af of je wel bij hetnet zit.

probeer eens een mail naar jezelf te sturen via een account waar de smtp hetnet is.

een v/d 2 moet het dan volgens mij niet doen.

Gr Snarf

Mijn overweging was een financiële; ik betaalde € 10 per maand extra omdat tiscali in mijn regio nog geen netwerk heeft en gebruik moet maken van het KPN netwerk. Ik betaalde € 29,90 per maand (totaal). Nu zijn de kosten € 19,90 per maand.

Voor wat betreft mijn 12move emailadres: op het moment dat ik van provider veranderde, van 12move naar tiscali, kon ik mijn oude adres behouden. Dat zou ook nu weer het geval zijn. Hoe dat precies zit begrijp ik niet goed. Ik heb het gecontroleert: op dit moment is mijn smtp 12move.

Ik heb zojuist een nieuwe emailaccount aangemaakt voor hetnet. En inderdaad, dat werkt ook! Ik heb nu dus zowel een 12move als een hetnet emailadres!

Kun je hier iets mee?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan