Overstappen van IE naar Firefox...

Status
Niet open voor verdere reacties.

lccookie1992

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2010
Ik ben een echte IE gebruiker en daar is bijna niks mis mee als je er maar wat van af weet.

Ik wil overstappen van IE naar firefox allen heb wat hulp nodig zoals:

Ik wil in de adresbalk van firefox een woord typen, vervolgens moet firefox dat woord automatich zoeken op google. (geen g er voor typen dat doe ik toch niet) ik heb dit al in de about:config aangepast maar dit werkt niet, ook heb ik plugins geinstaleerd om dit te doen maar die werken niet. Weet iemand hoe ik dit kan regelen?

Die adresbalk is toch geen zoekmachine, kan alleen auto aanvullen als je er al een keer bent geweest en niet de bewaarde adressen hebt gewist.

ie-ff.jpg

je bedoeld zoals in mijn plaatje bij de rode pijl

Wat schreef ik nu? dat zijn de bewaarde linken met auto aanvullen, ook in IE is het geen zoekmachine, maar als je het wil blijven geloven, best tis jouw feestje.

11joxap.jpg

Laatst bewerkt:
puppie:
Helaas niet ik bedoel echt de adresbalk ;)

Lange Pier: kijk maar even bij invoertoepassingen daar staat google als standaard zoekmachine

Erik777:
Helaas staat dat ook zo bij mij allen werkt het niet :(

Ok lastig, en ff is wel up to date?
in IE heb je deze instelling:
35lzs6c.jpg

Vandaar dat je wat meer kan in de adresbalk, ik zal nog even verder kijken.

Is je firefox up to date? bij mij werkt het gewoon hoor. Ik wordt netjes naar de google search gebracht met de woorden die ik intype?

in IE heb je deze instelling:
35lzs6c.jpg

Vandaar dat je wat meer kan in de adresbalk, ik zal nog even verder kijken, toch is het zoals lange pier al typte geen zoekbalk en functioneert ook niet als een zoekbalk.

http://support.mozilla.org/nl/kb/zoekbalk-eenvoudig-uw-zoekmachine-kiezen

Anders verwijder FF en installeer die eens opnieuw.
Check ook alle install opties, ik weet die niet uit mijn hoofd omdat het een tijdje geleden is.
Had je ook andere programma's geopent toen je ff installeerde?
Zo ja sluit dan alle andere toepassingen (programma's) voortaan als je gaat installeren.

Dus niet vanuit IE de download rechtstreeks installeren, maar eerst downloaden, dan alle toepassingen waaronder IE afsluiten, en dan FF installeren als alle andere programma's gesloten zijn.
Succes.

PS, als je in IE invoegtoepassingen installeerd voor IE mag IE wel geopent zijn, in geval van de adobe flashplayer is het zelfs beter. Wel alle andere programma's zoveel mogelijk afsluiten als je installeert.

Laatst bewerkt:
Je kunt in de adresbalk van Firefox gewoon iets intikken dat je zoekt.
Als je dan op de Enter toets drukt wordt de zoekactie automatisch gedaan door de standaard ingestelde zoekmachine.
Zolang je niet op de Enter toets drukt geldt wat Lange Pier al zei.

Laatst bewerkt:
op school hebben we FF13 ik zal even kijken of ik portable firefox 18 kan downloaden

Helaas werkt het ook niet op portable firefox 13

Ik heb het probleem gevonden er stond een vinkje bij proxy van het systeem gebruiken nu ik via geen proxy ga werkt me adresbalk zoals ik wil :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi, zie je nu wel het zoekvenstertje van google? of is die nog steeds weg?

@lccookie1992,

Ik heb een aantal berichten samengevoegd van je, indien je informatie wilt bij plaatsen kun je daarvoor de knop bericht aanpassen gebruiken als er nog niemand gereageerd heeft op je laatste bericht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan