• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Overuren berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vandenboschjoeri

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2020
Hallo

Ik heb reeds heel wat hulp gekregen in een ander forum onderwerp i.v.m. mijn excel werkblad. Het forum is intussen afgesloten omdat het al een tijdje geleden is.

Wie kan mij actueel nog helpen met de volgende vraag i.v.m het berekenen / bijhouden van overuren - onderuren?

Concreet zouden de overuren moeten berekend worden voor elke gewerkte dag van de maand: per volledig afgewerkte 15 minuten boven de voorziende werktijd per dag van 9u30 minuten / werkdag mogen deze 15 minuten, 30 minuten, 45 mintuen of 60 minuten gemarkeerd worden als overuren.

Kan iemand mij helpen omdat in een formule te gieten in mijn excel blad.

Ik heb het momenteel klaar gekregen dat alles tot op de minuut wordt gerekend, maar bij ons bedrijf worden de overuren per volledig afgewerkt kwartier boven de normale werktijd maar vergoed.

Kan iemand mij helpen opdat ik dit een formule kan zien in mijn werkblad?

Alvast bedankt!

Bijlagen

Als ik het goed begrijp moet de waarde in S39 veranderen zodat hij per kwartier rekent en niet per minuten?
Dan zal dit wellicht het antwoord zijn voor het vakje S39!
Code:
=TIJD(0;((Q39-K39)*1440)-REST((Q39-K39)*1440;15); 0)

Dit zou op het werkblad FEBRUARI de overuren van 8:38:00 veranderen naar 8:30:00.

Mvg
Erten

Andere opvatting

Hallo bedankt voor de reactie

Ik heb het even geprobeerd, maar ik denk dat je het ander interpreteert dan dat er op ons bedrijf wordt gedacht.

Ik heb het tabblad februari proberen te duiden wat ik moet doen:

We werken in ons bedrijf 9u30 per dag minimum, doch op zaterdag - zondag - donderdag, wordt er niet gewerkt. We moeten dan ook de dagen die we wel actief zijn 9u30 / dag werken om een werkweek van 38 u / 5 werkdagen te evenaren (interne regeling, opdat we toch die extra donderdag thuis kunnen zijn).

Per gewerkte dag met een minimum werktijd van 9u30 wordt er dan gekeken of er overuren van toepassing zijn: vanaf 15 minuten wordt dit beschouwd als overwerken, daaronder helaas niet. Er wordt dus per vol kwartier geleverd werk een optelsom gemaakt van de volle 15 minuten extra gepresteerde werktijden.

Deze eventuele kwartieren zou ik op het einde van elke maand moeten zien samen te tellen en dat is dan de "overuren" die we kunnen recuperen.

Ik heb het tabblad Februari op die manier proberen te duiden, doch kan iemand mij helpen dit in formules te gieten?

Alvast bedankt voor de extra support hierin!

Bijlagen

zie bijlage.
Moest er een seconde bij tellen, want bij het afronden het zoveelste (15e beduidende) cijfer na de komma ging het soms fout.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
laatse vraagje

Hallo

bedankt voor de snelle reactie!

Ik heb het nu inderdaad kunnen doen op die manier, nog even een vraagje:

hoe kan ik nu iets maken dat de saldo uren uren / maand - 15 minuten systeem uitrekent en bovendien ook ineens rood of groen kleurt (iets met voorwaardelijke opmaak?) als er die maand te weinig gewerkt is, zie voorbeeldje hieronder (januari) het zou dan bv. 13:06 - 2:00:00 moeten aangeven, doch nog altijd in het rood gemarkeerd, want ik heb voor die maand dan nog steeds helaas niet voldoende werk verzet voor ons bedrijf... weet je ook hier misschien de missing link voor?

https://ibb.co/Jc1ZSMg

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan