• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

overuren berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

skyrider

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2015
Beste Leden,

Ik stuit op een probleem met het bereken van mijn uren zie bijlage

hopelijk kunt U mij hier bij helpen

Bijlagen

Met vert.zoeken kun je dit oplossen zie bijlage

Bijlagen

Wat is precies de bedoeling?

Bijvoorbeeld:
A5 = Einde werkzaamheden (A2) minus begin werkzaamheden (A1) minus pauze A3), minus contractuele uren (A4) (8 uur/dag) = A5?

5:30 uur = 20:00 - 06:00 - 0:30 - 8:00

mijn bedoeling is het berekenen van de uren met als h8 <dan 7,5 uur dan 30 min van de uren af
maar wanneer de uren meer zijn dan 7,5 dan 60 min van de uren af
enz enz enz

Hierbij een document dat ik in de tussentijd heb gemaakt.

Scheiding tussen uren en minuten altijd met :
Heb je geen pauze genoten dan vul je kolom D niet in. Overigens lijkt me dat als je minder dan 5 uur hebt gewerkt er ook geen overwerk gedeclareerd hoeft te worden.

De velden waarin nu ##### staan, krijgen een getal als de gegevens in de kolommen daarvoor zijn ingevuld.

Ik weet niet hoe de voorwaardelijke opmaak moet: "indien niet ingevuld, dan blanco".
Iemand?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ja, dat had ik gedaan. Maar mijn kennis reikt niet zover dat ik wijs word uit die formules. Helaas. Ik heb wel een poging gedaan
door ook met google naar een antwoord te zoeken, maar dat leidde niet tot een bruikbare instructie.

Beste,

iedereen bedankt voor het meedenken dankzij jullie allen ben ik wat wijzer geworden
ik kan in ieder geval met de nodige informatie die ik heb ontvangen verder mee aan de slag

met vriendelijke groet

@emields: Bedankt. Ik heb er naar gekeken en zal dat nog eens stap voor stap doen om het echt te begrijpen. Mooie puzzel oor mij ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan