• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

overuren en snipperuren registratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

gemich

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 dec 2008
Ben bezig met de overuren en snipperuren registratie, en heb het antwoord nog niet kunnen vinden op het forum.
De normale werkdag is bij ons 9 uren, nu zou ik graag willen als ik de uren registreer, dat als iemand 10 uren gewerkt heeft er automatisch 1 uur als overuur wordt vermeld. Zou iemand 8 uren werken dat er automatisch 1 uur van de snipperuren wordt gehaald.
Heb al een opzetje gemaakt maar blijf halverwege steken met mijn formule.
Wie zou mij hiermee kunnen helpen

Bijlagen

Met extra rijen is het eenvoudigst.

Hallo Gemich,

Ik heb een wat ingewikkelder vorm, echter zonder hulprijen, en dan nog enkel voor de maanden januari, februari en maart (de andere kun je gegeven het voorbeeld denk ik zelf wel aanvullen) bij gevoegd.

groeten
Thoralf

Laatst bewerkt:
Hallo Gemich,

Ik heb een wat ingewikkelder vorm, echter zonder hulprijen, en dan nog enkel voor de maanden januari, februari en maart (de andere kun je gegeven het voorbeeld denk ik zelf wel aanvullen) bij gevoegd.

groeten
Thoralf

Hartstikke bedankt dit was inderdaad wat ik bedoelde en wat heb je dat snel gedaan grote klasse.
Ben hier echt ontzettend blij mee.
Ga het morgen meteen gebruiken voor mijn werk.

Hallo gemich,

Ik zie dat het als opgelost staat gemarkeerd, maar de formule kan volgens mij stukken korter, en ook zonder hulpkolommen.
Deze formule geldt voor het gehele bereik, dus behoeft niet uitgebreid te worden.

Code:
=SOM.ALS($B$8:$AF$19;"<9")-AANTAL.ALS($C$8:$AF$19;"<9")*9
Heb de uren voor het gemak een kleurtje gegeven, opdat het overzichterlijker wordt.

Misschien heb je er nog iets aan.

Bijlagen

Hallo gemich,

Ik zie dat het als opgelost staat gemarkeerd, maar de formule kan volgens mij stukken korter, en ook zonder hulpkolommen.
Deze formule geldt voor het gehele bereik, dus behoeft niet uitgebreid te worden.

Code:
=SOM.ALS($B$8:$AF$19;"<9")-AANTAL.ALS($C$8:$AF$19;"<9")*9
Heb de uren voor het gemak een kleurtje gegeven, opdat het overzichterlijker wordt.

Misschien heb je er nog iets aan.

Is inderdaad een iets minder uitgebreide formule en hij werkt ook naar behoren.
Hartstikke bedankt. Heb deze even getest en bij deze werkt het ook als je 0 uren draait dan zet hij ook 9 snipperuren neer en bij het andere bestand werkt dit niet.
helemaal top

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan