• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Overuren in excel berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Knap gevonden Sylvester!!!
Hierdoor wordt het verplicht invullen van dezelfde pauzetijden, als men geen pauze neemt, omzeild.
Nu ik je tref in deze draad, wil ik je toch feliciteren met je code om de onregelmatigheidstoeslag te berekenen.
Gezien het aantal views in deze draad, en gezien het aantal privé-mails dat ik hierover krijg, is je code een groot succes.

In afwachting tot je de overwerkpercentages doorgeeft, heb ik nog wat geprutst aan het bestand.
Het probleem met de pauzes is opgelost.
Je moet nu geen pauzes meer invullen, alleen je werktijden invullen.
Ook het probleem met het verlof is opgelost.
Hoewel je langere, vooraf bekende verlofperiodes, toch nog best op Blad2 invult.
Dit alles dank zij de inbreng van Cobbe en Sylvester Ponte.

Bekijk bijlage Urenreg. met ort (6).xlsm

Joehoeoeoeoe!!!! Dat moet ik hebben!!!!
Waar zou dat te koop zijn?

Ben je een soort maildatabase aan aanleggen ofzo:d Maar mooi dat je het resultaat even geplaatst hebt. Dit wordt natuurlijk ook van je verwacht met zo'n thuistap in het verschiet.:d

Wel heb ik een aantal vragen (niet voor mijzelf want dan zou ik wel in kunnen passen) Wat is het verschil of eigenlijk meer het nut van onderscheid maken tussen een verlof- ATVdag? Van mijn werkgever krijg ik aan het begin van het jaar x verlofuren en y ATV uren dit wordt één hoop geveegd. Overuren kunnen in tijd voor tijd worden omgezet. De enige verplichting die ik heb is om om de wettelijke uren binnen anderhalf jaar op te nemen. (volgens mij 20 dagen * 8 uur bij een fulltime baan) Uit welk potje het komt is totaal niet relevant. Om het nog wat ingewikkelder te maken moet je de overige opgebouwde uren binnen 5 jaar opmaken.

In jouw sheet ga je alleen om met hele dagen. Wat als ik 2 uur vrij neem? Wat als ik bijzonder verlof opneem? (bijzonder verlof is doorbetaald verlof waar soms grenzen aanzitten 2 uur voor de tandarts maar je blijft bv 3 uur weg)

Het zijn maar wat hersenspinsels waar je tegenaan kan lopen.:P

Ik heb ook ATV dagen maar bij ons zit er wel degelijk verschil in.
Ben ik op een verlof dag ziek dan krijg ik de 8 uur terug.
Ben ik op een ATV dag ziek dan heb ik pech en ben ik die dag gewoon kwijt.
Bovendien ben ik verplicht elk kwartaal er 6,5 dagen op te nemen doe ik dit niet dan ben ik ze officieel kwijt.
Hier wordt gelukkig niet zo nauw na gekeken, maar bij ziekte wel!!

@VenA,
In mijn profiel zit de mogelijkheid om mij een E-mail te sturen.
Een paar mensen hebben mij op die manier rechtstreeks een vraag gesteld.
Ik heb altijd via het forum hierop geantwoord.
Ik begrijp jou opmerkingen hieromtrent niet.

Ik werkte vroeger in een sector waar helemaal geen sprake was van verlof aanvragen of ATV, ik weet zelfs niet wat de afkorting ATV betekent.
Ik ken dan ook niets van wettelijke regelingen hieromtrent, laat staan dat ik de Nederlandse regeling zou kennen.
Het bestand is echt amateurswerk. (Behalve de codes van o.a. Sylvester Ponte natuurlijk.)
Nooit had ik de bedoeling een alles omvattend bestand te maken, ik zou het trouwens niet kunnen.
Ik heb enkel geprobeerd tegemoet te komen aan de vragen:
- post #4: extra kolommen voor avondwerk.
- post #19: automatisch standaarduren.
- post #25: 15 Atv-dagen en 24 verlofdagen.
Het was en blijft amateurswerk!!!!!!
Ik zie jou opmerkingen eerder als kritiek op het bestand dan als suggesties.
Ik houd het dan ook best voor bekeken.

@VenA,
Ik zie jou opmerkingen eerder als kritiek op het bestand dan als suggesties.
Ik houd het dan ook best voor bekeken.

Sorry het was absoluut niet als kritiek bedoeld vandaar ook de smileys. Ik heb toch ook geschreven dat ik het juist mooi vind dat je toch de uitkomst plaatst? Het enige wat ik verder heb willen aangeven dat het best lastig is/ kan worden om de juiste CAO gegevens te verwerken. Zie ook de opmerking van @popipipo waarbij het net weer iets anders geregeld is dan bij mij op het werk.

Persoonlijk vind ik het geen amateurswerk. De sheet ziet er qua layout netjes en overzichtelijk uit alle formules en knoppen doen waarvoor ze gemaakt zijn dus:thumb:

Dus vooral doorgaan en het niet voor bekeken houden!

Laatst bewerkt:
Tsja, dan is het nu mijn beurt, om je mijn verontschuldigingen aan te bieden.
Ik heb blijkbaar je opmerkingen totaal verkeerd begrepen (sorry).
Mijn excel-level is lang niet zo hoog als het jouwe. (Zie ik aan jouw bijdragen)
Ik zal dus nooit alle CAO-mogelijkheden kunnen inpassen, en dat was ook niet mijn bedoeling.
Sinds 2004 ben ik op pensioen en 's winters pruts ik maar wat met excel, om de lange winter door te komen.

@ wieter,
Je bent goed bezig, als ik zie wat je tot nu toe al gemaakt hebt,dan doe ik mijn hoedje af.

Bedankt voor de lovende woorden.
Maar de essentie van het bestand is toch door anderen gemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan