• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Overuren registratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

eddydordt

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2011
Hallo,

ik heb al even zitten zoeken hier op het form naar urenregistratie, kan daar ook een hoop van vinden, maar nog niet precies wat ik zoek.
In mijn registratie mag ik pas als ik bij een bepaald project over mijn max van 9 uren per dag heen ga mijn overuren schrijven op dat specifieke project. In veel bestanden op het forum gaat het gewoon over de gehele dag. In mijn voorbeeld ga ik dus bij project 3 in de overuren, en is geheel project 4 overuren. Ik zou dan dus graag willen dat er bij project 3 het restant van de normale werkuren tot het max van 9 komt te staan en de rest in dezelfde rij onder overuren. En dat dan automatisch project 4 bij de overuren komt te staan.

Zouden jullie me kunnen helpen?

Mvg eddy

Bekijk bijlage Urenlijst 2015 test.xlsx

Volgens mij kom je nergens in de overuren. Dus of je voorbeeldje klopt niet of ik heb een bril nodig. Maak je in eerste instantie ook niet druk met de opmaak, dat kan altijd nog.

Hallo Ad,

Zoiets bedoelde ik idd, ik had misschien te snel een berichtje geplaatst, want ben er zelf ook nog een heel eind mee gekomen, bijgevoegd mijn versie van het bestand, misschien dat ik dingen heel omslachtig heb gedaan, maar dat hoor ik dan graag.
Ik zit alleen nog wel met 1 dingetje, cel M3 wordt niet wit, wat ik wel gesteld heb als voorwaardelijke opmaak, kan ik hier wat aan doen?

Gr eddy

Bekijk bijlage Urenlijst 2015 test.xlsx

Eddy,

Volgens mij ga je "tijd opmaken" en "decimalen opmaken" door elkaar gooien. In kolom M gaat het fout zodra je van "0.00" een lege cel maakt ""
Een lege cel is geen waarde, daarom de foutmelding #Waarde! er wordt immers een waarde verwacht door Excel om mee te rekenen.
Ik hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel, uitleggen is nooit mijn sterkste kant geweest.:confused:

In eerste instantie ben ik ook met tijd gaan rekenen maar dit ging niet goed. Maar aangezien ons salaris en verdere uren registratie ook via decimalen gaat, ben ik daarmee gaan rekenen. Dan hoef ik ook bij het doorbereken van projecten het ook niet meer naar decimaal om te zetten.
Maar cel M4 heeft ook de waarde 0,00 die wordt wel wit. Als ik idd bij M3 die 0,00 weg haal uit de vergelijking krijg ik bij de rest de waarde melding. Vandaar dat ik die erin gezet had, maar vind raar dat m4 wel aan de voorwaarde voldoet en m3 niet.

Iig bedankt voor het kijken en snelle reageren

Eddy

Om het zo simpel mogelijk te houden heb ik de kolommen K, M en O ingevoegd en de kolommen J, L en N verborgen.

Nog even een handigheidje:
Als je nu veel uren moet invullen, kun je door met autocorrectie ++ te vervangen door : sneller en met één hand de uren ingeven.
Vul je in: 8++30 dan wijzigt Excel dit in 8:30

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan