Oververhit???

Status
Niet open voor verdere reacties.

123cas321

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 apr 2010
hey,

ik heb afgelopen week mijn computer "geupdate", ik heb er een betere videokaart ingezet, nieuw moederbord, nieuwe brander nieuwe processor. maar ik heb 1 probleem, als ik een game wil spelen (goede kwaliteit) dan geeft speedfan aan dat hij te warm wordt, dan gaat hij rond de 50C zitten, zoals:
System: 40C
CPU: 51C
AUX: 53C
HD0: 40C
Core: 51C

zoiets ongeveer, er staat dan ook een flammetje voor kan iemand mij hiermee helpen, is dit gevaarlijk. ik wil natuurlijk niet dat alles kapot gaat, aangezien ik net alles nieuw heb gekocht.

Gr. Cas

Lijken mij normale waarden. Het ligt er ook aan hoe een en ander evt. in je Bios is ingesteld bij de hardware monitor (de max waarde waar vanaf een alarm moet worden afgegeven)
Dit zijn b.v. mijn gegevens zonder dat ik 'n game speel.
Hardware Monitoring : Winbond W83627EHF/EHG
Voltage CPU : 1.31 V
+3.3V Voltage : 3.33 V
+12V Voltage : 8.71 V
Processor Ventilator : 1268 rpm
Processor Temperatuur : 33.5 °C
Moederbord Temperatuur : 35 °C
Power/Aux Temperatuur : 45 °C
:
Processor : Thermal Diode
Intel Core 2 Duo (Core 1) : 47 °C
Intel Core 2 Duo (Core 2) : 47 °C
:
Harde Schijfmonitoring : S.M.A.R.T
Harde Schijf WDC WD3200AAJS-00YFA0 : 46 °C
Harde Schijf Hitachi HDT721025SLA380 : 45 °C

Laatst bewerkt:
Speedfan werkt op sommige computers niet zoals het zou moeten, bij mij geeft hij met
20 °C voor de HDD al een vlammetje aan, ook kan hij niet 1 van mij 7 fans vinden.

niet druk om maken dus, deze temperaturen zijn aan de hoge kant maar absoluut niet te hoog, een beste videokaart kan wel 90 °C hebben

:)

Speedfan is k lote!

Maar bij wat voor cpu en graka heb je erin gezet?

+12V Voltage : 8.71 V??

Dat kan niet kloppen, dan was je systeem nu al lang dood geweest.
Maar Speedfan is inderdaad slecht! Mijn -12v en -5v lijn kloppen van geen ene meter, terwijl de andere voltages gewoon goed zijn.

haha ok dan, dus het maakt niet uit dat hij zo warm wordt, op internet las ik namelijk computers die rond de 80C gingen zitten. maar wat ik hier heb is dus niet erg???
alvast bedankt voor de reacties! :D

btw. ik heb deze spullen erin gezet.
Grafische kaart: ATI RADEON HD 5770
Processor: AMD Phenom II X4 processor 3.4 Ghz. Quad Core
8.0MB total cache, socket AM3 heat sink fan.
Moederbord: AS rock k10n78m (staat op de doos :P)

Gr. Cas

Laatst bewerkt:
+12V Voltage : 8.71 V??

Dat kan niet kloppen, dan was je systeem nu al lang dood geweest.
Maar Speedfan is inderdaad slecht! Mijn -12v en -5v lijn kloppen van geen ene meter, terwijl de andere voltages gewoon goed zijn.

Dat was die van mij via PcWizard2009 gemeten,stond er ook ff van te kijken en wist dat dit niet kon,ben recentelijk nog in het Bios geweest en daar was het voltage normaal.Maar zal straks nog 's ff kijken.

Dat probleem heb ik ook hoor, zegt PCwizard 6,5 volt op de 5 volt lijn. Zet ik Speedfan aan, geeft deze 4,87 aan en denkt PCwizard ineens: Hey, die lijkt me ook wel goed. Geeft hij opeens ook 4,87 aan....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan