Oververhitte CPU

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnfre1

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2009
Hoi

Mijn CPU is veel te hoog de laatste paar dagen. hij is namelijk rond 90 graden.
Ik heb hem zo juist schoon gemaakt. nu is ie rond de 60/50 graden.

Het is een: Intel Core 2 Duo 2.66 GHz

Mijn vraag is hoe ik de tempratuur nog iets lager kan krijgen.

tjah dat weet ik niet niet opgelet eerder sinds gister zag ik het pas omdat mijn internet slecht deed ging ik van alles nakijken en toen zag ik 92 staan ik denk ho is

Mijn vraag is hoe ik de tempratuur nog iets lager kan krijgen.

Kijk of er voldoende luchtstroming is in je kast. Heb je nog IDE? Ronde kabels zorgt voor een opgeruimde luchtige kast.
Check ook je andere ventilatoren die in de kast zitten. Zijn ze schoon?

Gemakkelijkste manier om je temp omlaag te brengen is een zwaardere uitgave van een fan. 50 graden is trouwens niks mis mee.

ik heb SATA maar ik heb vandaag alles schoon gemaakt dus het is weer redelijk goed
dus als ik dat om de maand ofzo ff doe is het dan goed ??

Hoe heb je het eigenlijk gemeten? Met speedfan? Das niet zo'n beste meet-methode. Probeer core-temp. Die geeft de goede temperatuur aan.

ik heb het gemeten met zon programma wat bij me moederbord zat van asus en de fanspeed heb ik gemeten met zon app voor me g15 toetsenbord

goed genoeg is mijn mening.

offtopic, speedfan niet goed? Ik wilde dat juist nog eens proberen. Kun je het beargumenteren waarom niet goed is?

Speedfan geeft vaak valse metingen met toeren van fan's en temperaturen. Je kan dan beter het Bios ingaan of PCwizard gebruiken.

speedfan is slecht omdat de temperatuur niet klopt dat weet ik zelfs :P

Dat kun je zo niet zeggen. Het klopt dat Speedfan verkeerde temperaturen kan aangeven, maar in principe kan elk programma dat.
Evenwel sluit ik mij aan bij Crash.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan