Oververhitting probleem voor de 2e Keer

Status
Niet open voor verdere reacties.

m4dc0w344

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2011
Hallo mensen en andere weezens die dit lezen!

Ik heb mijn laptop nou al zon 2-3jaar en ik heb een probleem met de koeling lijkt wel,want hij wordt telkens kokent heet!
En dan bedoel ik dat wanneer je je hand aan de zijkant voelt dat het gewoon pijn doet zo heet.
Een maand of 2 geleden viel die ook regel matig uit en toen had ik hem trug gestuurd en ze heben hem schoon gemaakt.
En nu heb ik bijna weer het zelfde probleem, al na 5min hoor ik hem/het al kijhard zoemen en na een uur of 2 is ie al goed warm.
Nou weet ik dat mijn kamer best wel stoffig is en dat ik mijn laptop ook iedere dag gebruik weet ik voor99% zeker dat ie goed vol zit met stof.
En hier zijn mijn 3vragen:
1, hoeveel skills heb je nodig on hem zelf open te maken en schoon te maken en als je veel skills moet hebben hoeveel kan het me gaan kost?
2, hoe kan ik er voor zorgen dat dit minder snel gaat gebeure ?
Want ik gebruik hem zeg maar voor data teverwerken en dan licht ie op zijn beeldscherm open en dan met het toetsenbord gedeelte naar boven en dan met het scherm uit.
3, hoe komt het dat mijn pc daar totaal/bijna geen last van heeft en mijn laptop wel?

Bedankt voor het lezen!
P.S het mag ook een tip zijn met schoonmaken ofzo:3 kwa stof
P.P.S ik heb een konijn in mijn kamer staan die verschikerlijk verhaard dus daarom weed ik dat mijn kamer wat stoffiger is dan andere

1. Het is net zo moeilijk als je weet waar je moet zoeken, maar als je nog geen ervaring hebt zou je beter gewoon met een stofzuiger langs de roosters kunnen gaan,
wel opletten dat je bij het rooster met een ventilator de ventilator moet blokkeren maar dat gaat makkelijk met een tandenstoker of iets in die richting.
2. Ik heb zelf 2 off-road lego-bandjes onder mijn laptop, ziet er leuk uit en slipt niet weg ;)
3. Computers hebben meer ruimte en meer airflow, je kunt die niet vergelijken met een laptop.

3, ok klinkt eigenlijk vrijlogies:3
2, mijn ding (dus op het beeldscherm open laten lichen met het toetsenboord omhaag) want dan heeft ie alle fresh air die die nodig heeft
1, ik heb hem net met de stofzuiger schoon gemaakt er kwam veel uit en het ging goed totdat ik naar mijn toetsenboord ging om em schoon te maaken tusen de toetsen toen er plotseling de alt weg was(niet vragEn hoe ik hem trug hem Gekregen)
Maar ik heb toch het gevoel dat ie nOg steeds hr warm wordt maar je merkt wel dat het nu iets beter gaat

Je zou ook nog altijd kunnen overwegen om de koelpasta op je cpu te vervangen, heb dit pas laats zelf gedaan bij mij laptop cpu en gpu.
dit scheelde bij mij maar liefst 25 graden onder load. ( standaard pasta sucks)

M.V.G Sjoerd

Je zou ook nog altijd kunnen overwegen om de koelpasta op je cpu te vervangen, heb dit pas laats zelf gedaan bij mij laptop cpu en gpu.
dit scheelde bij mij maar liefst 25 graden onder load. ( standaard pasta sucks)

M.V.G Sjoerd
ja dit is inderdaad een idee maar ik weed dat een laptop open maken heel erg moeilijk is als je er niet veel verstand van hebt dus ik ga zo kijken voor een soort koeling plaat die de warmte uit mijn laptop zuigt.
en met die tip van marcel96 van die stofzuiger is eigenlijk heel erg goed!
hij word nog steeds wel warm maar ja... ik kan hem nu wel gewoon weer aanraken wanneer die weer heel druk bezig is.
dus ik zet hem nu als opgelost
bedankt iedereen die me geholpen heeft!!!

hey toch bedankt voor de tip! :3

ik heb een koelingplato gekocht eentje van 19,50 (weet niet of dat goedkoop is) hij blaast veel lucht naar binnen en hij is heel erg stil en mijn pc staat nu al lang hard te werken en hij geeft KOUDE lucht dus das een goed teken !

Ik had exact het zelfde probleem met mijn medion akoya P6612. Als oplossing heeft mijn vader (computer expert) een verkoelings apparaat gekocht.
Voorbeelden: nummer 1, nummer 2 en nummer 3 (lees goed wat er bij nummer 1 staat)
Sinds ik deze heb valt hij niet meer uit, krijg ik geen (tijdelijk) zwart beeld meer, crashes hij niet meer, word die niet meer zo verschrikkelijk warm en ventileert die ook niet zo oorverdovend meer.
Echt een aanrader voor iedereen met dit probleem!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan