• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

overwerk in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

elvanlim

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2004
Beste mensen,

Wie kan mij helpen om in excel 97, overwerk sheet te maken met de volgende gegevens:

aantal uren moet hij kunnen rekenen

en eventuele bijbehorende overwerk percentage

voorbeeld: pietje heeft op zaterdag gewerkt van 12:00 tot 18:00 = 152%

en van 19:00 tot 21:00= 177%

dus 6 uur van 152% en 2 uur van 177%

Alvast bedankt voor meedenken,

groetjes van Elvanlim

Laatst bewerkt:
Reactie op je prive bericht.

Foutje van mij, ik meende (zonde het te controleren) dat je dat bij dit excel blad kon doen (niet dus...)

Misschien met een aanpassing, ik zal er eens naar kijken.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door elvanlim
Wie kan mij helpen om in excel 97, overwerk sheet te maken met de volgende gegevens:
aantal uren moet hij kunnen rekenen
en eventuele bijbehorende overwerk percentage
voorbeeld: pietje heeft op zaterdag gewerkt van 12:00 tot 18:00 = 152%
en van 19:00 tot 21:00= 177%
dus 6 uur van 152% en 2 uur van 177%
Rekenen met tijden is op deze site al diverse keren aan de orde geweest, dus als je even de zoekfunctie gebruikt dan hoeft dat al geen probleem meer te zijn.

Verder heb je het over het berekenen van een percentage, maar uit je gegevens blijkt niet hoe zo'n % berekend moet worden. Dat zal wel afhangen van de dag waarop er gewerkt wordt (al of geen weekend), maar misschien ook nog van de uren waarop er op die dagen gewerkt wordt (dat blijkt niet uit je gegevens). Of is het op zaterdag vóór 18.00 uur altijd 152% en daarna 177% (blijkt ook niet uit je gegevens)? En hoe is het dan op zondag?
Als je het aantal uren bij de verschillende percentages hebt en je hebt een uurtarief, dan kun het totale bedrag eenvoudig berekenen. Uitgaande van je voorbeeld:
=((6*1,52)+(2*1,77))*uurloon
waarbij er vanuitgegaan is dat het (basis)uurloon in de betrokken werktijden hetzelfde is. Is dat niet het geval, dan wordt het vanzelfsprekend:
=(uurloon1*6*1,52)+(uurloon2*2*1,77)

fra

Uren overzicht

Aanpassen bleek toch wat lastiger dan ik dacht, heb dus maar even wat nieuws gemaakt.
(eerder link was overigens niet gemaakt door mij hoor...)

Er zit geen beveiliging op, maar voor het invullen moet je alleen de groen cellen vullen, alle andere moet je met rust laten.

Op rij 9 kun je de blok tijden invullen.
Deze gelden dan zowel voor door de week als in het weekend, maar m.b.v de percentages kun je daar weer verschil in aanbrengen.
In het weekend kun je dus al vanaf 13:00 een ander percentage gaan gebruiken dan door de week (zie ook het voorbeeld zoals het nu is).

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan