overzetten alle mail van Outlook naat Thunderbird

Status
Niet open voor verdere reacties.

elitbv

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2010
is het mogelijk dat alle mailtjes die ik in Outlook heb verzameld en wil bewaren, kan gaan overzetten naar Thunderbird?
Zo ja, hoe moet dit?

Hoi,

Als je Thunderbird hebt geïnstalleerd op dezelfde pc waarop Outlook, kan je via het menu Extra > Importeren .... alle (of een deel) van de gegevens uit Outlook importeren.

Hoi,

Als je Thunderbird hebt geïnstalleerd op dezelfde pc waarop Outlook, kan je via het menu Extra > Importeren .... alle (of een deel) van de gegevens uit Outlook importeren.

Dit klopt wel, maar Postvak In en Uit, alsmede Verwijderde Gegevens neemt hij niet mee over.
En dan komt de 2e vraag: waar staan de e-mail gegevens op de computer zodat ik ze kan overzetten (hoe?) op een volgende computer die ook Thunderbird heeft?

Je moet wel informatie geven die klopt.
Volgens mij heb je het importeren niet eens uitgevoerd .....

Om gegevens uit Outlook in Thunderbird op een andere pc te importeren adviseer ik je, Thunderbird - tijdelijk - op de pc mét Outlook te installeren, een import uit Outlook uit te voeren.
Bij het bekijken van deze optie kom ik er tot mijn verbazing achter dat je Thunderbird geen mogelijkheid hebt om gegevens de Exporteren .....

Thunderbirdgegevens kun je bewaren via het programma MozBackup. Deze genereert een backup-bestand, die je op een USB stick kunt zetten.Op de nieuwe PC dan ook MozBackup installeren en de zaak terugzetten.

Thunderbirdgegevens kun je bewaren via het programma MozBackup. Deze genereert een backup-bestand, die je op een USB stick kunt zetten.Op de nieuwe PC dan ook MozBackup installeren en de zaak terugzetten.

... wat dus betekent dat mijn eerdere reactie een 'optie' is:

- tijdelijk Thunderbird installeren op de 'Outlook-PC'
- gegevens uit Outlook importeren en (met jou programma) exporteren
- op de 'nieuwe' pc weer importeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan