Overzetten autocorrectiefragmenten naar nieuwe versie Office

Status
Niet open voor verdere reacties.

Siesz52

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2011
Berichten
16
Ik werk heel veel met de autocorrectie (bespaart enorm veel tijd) en zou dus erg graag willen weten hoe ik de honderden autocorrectiefragmenten die ik in de loop der jaren heb gemaakt, kan meenemen als ik vandaag of morgen overstap naar een nieuwe versie van Office. Ik gebruik nu nog Office 2003.
 
Volgens mij valt dat in de categorie Helaas Pindakaas. De nieuwe Office werkt niet meer op deze manier met Autotextfragmenten, en die zijn dus ook niet om te zetten. Wellicht dat je ze kunt exporteren naar een tekstbestand, en importeren in het <Bouwstenenbeheer> (wat de vervanging is). Al zie ik in mijn Office 2010 nog wel autotext staan, maar dat wordt dus op een andere manier gebruikt.
Overigens ga je er geen meter sneller van typen, integendeel. Bovendien zoek ik mij na 5 jaar voorzichtig gebruik nog steeds het schompes naar de meeste (in 2003 op logische plekken terug te vinden) opties...
 
Laatst bewerkt:
Hoi Michel,

Nee, ik heb het niet over AutoTekst (waar ik nooit mee werk) maar over autocorrectie.

Je weet wel: als je bijv. vaak "Gemeenschappelijke Ruimte Binnen" moet typen kun je daar een autocorrectiefragment van maken zodat je alleen nog maar "gerubi" hoeft te typen. Dat wordt dan in een fractie van een seconde, automatisch veranderd in de woorden "Gemeenschappelijke Ruimte Binnen." Da's echt heel handig, ik werk er heel veel mee.

Mijn vraag is: waar en hoe zet Word 2003 al die autocorrectiefragmenten ergens weg? Zodat ik ze kan kopiëren - hoop ik - en straks gebruiken in Office 2007 of 2010?

Groet,

Frank.
 
Autocorrectie wordt in een sjabloon opgeslagen, en kun je er dus niet zomaar uithalen. Je kan hier eens naar kijken. Weliswaar is dit een techniek die Autocorrectie naar een andere 2003 versie overhaalt, maar met een beetje mazzel kun je de import ook op je 2010 versie draaien.
 
En dan vind je hier nog (Engelstalige) oplossingen die enerzijds aangeven dat mijn hierboven beschreven oplossing zou moeten werken, en anderzijds e.e.a. met een macro doen. Dus je kunt twee kanten op. Overigens bij elkaar ongeveer 2,3 seconde googlen ;)
 
Zeer bedankt, ik denk dat ik eruit moet komen, ik ga althans aan het puzzelen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan