Overzetten contactpersonen van incredimail naar Outlook Express 6

Status
Niet open voor verdere reacties.

MVANDEVORST

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2006
Ik wil het incredimail pogramma van mijn PC verwijderen en Outlook Express 6 gaan gebruiken.
Moet ik nu alle contactadressen in het incredimail programma opnieuw inbrengen in Outlook of is er een andere handige manier om dit collectief te doen en zo ja hoe dan.
Ik zou niet weten hoe te handelen.
Bij voorbaat dank voor jullie hulp.
Met groet,
Vorsje.

Hoi,

In incredimail kan je de contactpersonen exporteren naar een z.g. kommagescheiden (CSV-) bestand.
Dit kan je importeren in OE, maar er is een 'probleem'. De zogeheten veldnamen komen niet overeen met die van OE en die moet je aanpassen.
Dat kan je het makkelijkst doen, door het CSV-bestand te openen in een spreadsheetprogramma, zoals Excel.

De veldnamen die OE 'herkent':
Voornaam; Achternaam; Middelste naam; Naam; Bijnaam; E-mailadres; Adres thuis; Plaats thuis; Postcode thuis; Provincie thuis; Land/regio thuis; Telefoon thuis; Fax thuis; Mobiele telefoon; Persoonlijke; Webpagina; Adres werk; Plaats werk; Postcode werk; Provincie werk; Land/regio werk; Telefoon werk; Fax werk; Semafoon; Bedrijf; Functie; Afdeling; Kantoorlocatie; Aantekeningen

Het veld 'aantekeningen' levert meestal problemen op omdat het scheidingsteken (de komma of punt-komma) nogal eens in de tekst van de aantekening voor komt.
Mocht je er niet uitkomen, dan kan je het CSV-bestand opsturen en zet ik het voor je over naar een z.g. WAB (windows adresbook), dat door oe voor contactpersonen wordt gebruikt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan