Opgelost Overzetten (exporteren én importeren) van contactpersonen in Windows Live Mail.

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Indicium

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2006
Besturingssysteem
Microsoft Windows 10 (MS Win10) Home 64-bit (x64)
Office versie
Apache OpenOffice (AOO) | LibreOffice (LO)
Hoi,

Met de introductie van "Windows Live Mail" wil ik mijn account bij "Hotmail" beëindigen en mijn adressen van die account exporteren en (weer) importeren in de nieuwe account.

Vraag: Hoe kan ik de contactpersonen overzetten (exporteren én importeren) van het ene adres naar het andere adres?

Op dit moment kom ik niet verder dan het door "Windows Live Mail" aangeboden (onder "opties" in het adresboek) "ImportContacts.exe", maar dat werkt via "Outlook". Dat laatste programma gebruik ik niet.
Het programma "ImportContacts.exe" herkent het aangemaakte (via "Contactpersonen afdrukken" - "met de muis alles selecteren" - "kopiëren" - "opslaan in Open Office Calc") ".csv"-bestand echter niet.

Het zou nog mooier zijn als iemand een goed (gratis) programma voor relatiebeheer kent, waarbij exporteren en (weer) importeren in "WLM" mogelijk is. Dat bestand wil als basis gebruiken voor mijn contactpersonen.

Hoi,

Dus toch Outlook (uit het msoffice-pakket) - desnoods tijdelijk - maar even gebruiken denk ik. Dan lukt het in ieder geval .....

Het super-zachte glas met een blik op Vista.

Hoi,

Dus toch Outlook (uit het msoffice-pakket) - desnoods tijdelijk - maar even gebruiken denk ik. Dan lukt het in ieder geval .....

Dat vind ik toch wel heel erg slecht van 'onze zachte vrienden'. Introduceren ze met veel bombarie een nieuw (volgens Microsoft: beter) programma, denken ze niet aan zoiets knulligs als het overzetten van de contactpersonen van "Hotmail" naar "Live". Er zullen toch wel meer mensen op de wereld zijn, die hetzelfde probleem hebben. Zo komt "Windows Live Mail" natuurlijk nooit van de grond. Misschien ligt het nog aan het feit, dat wij [lees: de Nederlanders] als proefpersonen zijn uitgekozen. Ik wacht dus dan maar nog even.

Net gelezen op Tweakers (originele bron: CNET News.com, 26 januari 2007, "Microsoft hurt by poor Live branding, analysts say"):

Microsoft mag vorige week dan een recordomzet hebben gepost, analisten zijn minder te spreken over internetdienstenafdeling van het bedrijf. Ondanks miljardeninvesteringen wil het Live-merk voor de internetdienstenverzameling niet gaan lopen.

Exporteren en importeren van contactpersonen is inmiddels mogelijk.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan