• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Overzetten gegevens van oud naar nieuw document

• Onderwerp starter Onderwerp starter PSB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

PSB

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2015
Goedendag,

Heb jaren geleden eens een document in Excel gemaakt om leerlingegevens bij te houden. Document was aan revisie toe en heb een totaal nieuw document gemaakt. Nu vraag ik me af of de oude gegevens in het oude document op een of andere manier overgezet kunnen worden in het nieuwe document. Scheelt een hoop gekopieer en geplak. Heb een (gedeelte van) oud- en nieuw document bijgevoegd. De persoonsgegevens in het oude document zijn verzonnen.

Bij voorbaat dank voor eventuele reacties.

Bijlagen

Je kan een macro opnemen om alle kopieer en plak acties vast te leggen. Verder geef je niet veel informatie over hoe het geheel in elkaar steekt.

Goedemiddag,

Met een macro heb ik geprobeerd, alleen de eerste regel die ik kopieer wordt geplakt, vervolgens krijg ik een foutmelding. Betreft 2 nogal uitgebreide documenten. Mijn bijlages zijn daarentegen een fractie wat overgezet zou moeten worden. Gaat over 250 documenten .

Dat krijg je met al die samengevoegde cellen. Verder kan je beter alle gegevens in 1 centrale tabel verzamelen ipv alles in losse documenten te zetten. het voordeel: slechts 1 bestand met 1 tabel en 1 mooi opgemaakt tabje nodig. Dit is vrij eenvoudig met een macro te regelen als alle documenten dezelfde lay-out hebben en als er wat logica in de bestandsnamen en mappenstructuur zit. Zie ook de 2e zin in #2.

Goedemorgen,

Ik mag hieruit concluderen dat er geen andere opties meer zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan