Overzetten harde schijf oude pc in nieuwe pc mogelijk dmv voedingskabelsplitter ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelkok724

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2003
Mijn oude medion md8800 heeft het naar 9 jaar zeer intensief gebruik begeven. Ik heb inmiddels een nieuwe medion in gebruik de Medion Akoya 5035D. Op de harde schijf van mijn oude pc staat nog wat data wat ik graag wil overzetten naar de nieuwe pc

Ik heb de nieuwe pc opengemaakt maar ik zie geen voedingsaansluiting voor de harde schijf uit mijn oude medion. Nu heb ik op internet een satavoedings kabel splitter gezien (link).

Mijn vraag is kan ik deze zondermeer gebruiken, om het makkelijk te maken heb ik geen info over het moederboard wat in de Akoya 5035D zit. Via msinfo32 in windows 8.1 kom ik niet verder dan dat er een medion moederboard in zit, verder staat er niks bij naam of model van het moederboard :o Het laatste wat ik wil is het moederboard opblazen :d:d

Ik zag wel dat er nog meerdere vrije sata 2 ? aansluiting op moederboard zitten, welke kan ik het beste nemen.

Alvast bedankt voor het meedenken :thumb:

De oude schijf heeft dus een SATA aansluiting en geen IDE met een Molex voeding?

Je oude harde schijf kan je zonder moeite overzetten in je nieuwe pc. Als er in de nieuwe pc niet genoeg SATA-aansluitingen zijn op je voeding, kan je zo'n kabel kopen die je aangeeft. Het maakt verder niet uit op welke SATA-aansluiting op je moederbord je de schijf aansluit. Als je pc niet start, komt dit waarschijnlijk doordat de verkeerde harde schijf geselecteerd staat in je opstartmenu (maar dat zien we dan wel weer;)).

Edit: zoals Edmoor hierboven aangeeft, heeft de schijf geen MOLEX (rechthoekinge aansluiting met 4 pinnen)?

Laatst bewerkt:
Indien er geen sata voedingsaansluiting meer over is uit de voeding van de nieuwe PC kun je rustig zo'n splitter gebruiken.

Festplatte S-ATA 250 GByte, 7.200 Umdrehungen, 8 MByte Cache

Zit een sata schijf in de oude pc anders zou hij ook geen sata voedingsplitter nodig hebben......

Laatst bewerkt:
Ik heb het inmiddels nog goedkoper op weten te lossen, heb de sata voedingskabel uit mijn overleden desktop geknipt en de sata voedings connector open gemaakt. Deze kan ik eenvoudig op de voedingskabel drukken van de nieuwe pc, misschien ook tip voor andere ;). Bedankt voor het meedenken nu hopen dat mijn harde schijf nog te redden is ;)

2s15474.jpg

Laatst bewerkt:
zelf had ik deze oplossing nooit bedacht. Je weet maar nooit wat er kan gebeuren en dan is je hele nieuwe pc naar je grootje!

Ik heb er wel eens 2 setjes met de juiste draadjes halverwege aan elkaar gesoldeerd, dank zijn mijn elektronica hobby achtergrond...(heb daar nog een super goede universeelmeter aan over gehouden), maar zou dit nooit adviseren op het forum... want ik heb hier al teveel gekke dingen gelezen hoe mensen iets uitvoeren... "hoe verzin je het om het zo te doen..."...

Netjes dus hoor dat je dat zelf zo verzonnen hebt.. :thumb: blijkbaar heb je zoiets ook wel vaker gedaan (wat met zulk spul geknutseld...)

Nu we toch wat "los" gaan....
Zo kun je een grote ca 12cm fan (koeling vd kast bijv) die teveel lawaai maakt en die op 12V werkt gerust op 5V aansluiten... als je weet welke aansluiting je moet nemen..... is dat een eitje met wat knutselen... en hij ventileert nog behoorlijk maar maakt heeeel veel minder lawaai... (immers minder toeren)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan