Overzetten mails Outlook Express 6.0 naar Outlook 2003 mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daantheman

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2008
Geachte Helpmijers,

Ik heb een oude computer met windows xp en outlook express 6 erop draaien. Ik heb ook een nieuwe computer gekocht, waar windows 7 met Outlook 2003 op staan. Nu wil ik de emails van het oude outlook express overzetten naar het nieuwe outlook 2003 zetten. De reguliere manier is om in de express map de .dxb files te kopiëren naar de nieuwe computer en dan in Outlook via importeren >internet-e-mail en - adressen kopiëren> Outlook Express 4/5/6. Ik krijg echter de foutmelding: "Kan de e-mailmap niet openen. Als dit bestand door een andere toepassing gebruikt wordt, moet u het bestand sluiten. Probeer het vervolgens opnieuw." Ik heb op google gevonden dat dit een probleem is dat met vista gepaard gaat, vandaar dat ik aanneem dat dit ook bij windows 7 een probleem is. Een workaround die ik algemeen gevonden heb, is om de bestanden eerst te importeren in Windows Mail, Windows Live Mail en ze vervolgens weer te exporteren. Ik krijg dit echter niet voor elkaar. Je heb ik Windows Live Mail namelijk twee manieren om te exporteren: 1. Microsoft Exchange en 2. Microsoft Windows Live Mail. Bij manier 1 krijg je geen map om te selecteren waar de output heen moet, vandaar dat ik de geexporteerde bestanden niet weer kan vinden (hij zegt na het exporteren gewoon: voltooid, en vervolgens weet ik niet waar het dan staat en in wat voor formaat). Bij manier 2. exporteert hij het in .eml naar een gekozen locatie. Via de enige workaround die ik gevonden heb moet je de .eml files dan slepen (!) van de map naar een nieuw aangemaakte map in Outlook 2003. Dit lukt, hij kopieërt alle afzonderlijke mails naar die nieuwe map, alleen zijn alle mails dan onleesbaar. Ze heten allemaal Unkown en hebben als onderwerp een cijfercode. Als ik ze vervolgens dubbelklik openen de mails in Windows Live Mail. Op zich is dit goed, maar nu weet je niet welke mail je opent. Hier heb je dus nog steeds niets aan.

Mijn vraag dus: hoe kan ik wel de .dxb of .eml bestanden in Outlook 2003 op een Windows 7 draaiende PC importeren.

Bij voorbaat dank,

Daan

Nog een toevoeging:

Ik had nog een oud .pst bestand gevonden ondertussen, en als hij die toevoegd krijg ik ook alleen maar mails met als kop Unkown en onderwerp de naam van het bestand (bv: 45554654-0000001AE.eml)

Het hoofdprobleem is volgens mij dat Outook de .eml bestanden niet goed leest. Hoe kan ik dit verhelpen? Is dat een register probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan