Overzetten outlook XP -> Vista ????

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dance-delight

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2005
Mijn moeder heeft een nieuwe laptop omdat de oude dreigt te overlijden. Nu wil ze graag dat haar outlook e-mail, agenda, conteactpersonen allemaal meeverhuizen naar de nieuwe laptop. Het is mij al gedeeltelijk gelukt, de e-mails en de agenda staan al in de nieuwe laptop, maar de datum van de ontvangen e-mail is niet af te lezen, daar staat gewoon "geen". Ook de kleurtjes in de agenda neemt hij niet mee.

Het gaat hier om Office 2002.
De oude laptop heeft XP, en de nieuwe Vista!

Je kan met outlook een pst bestand maken en dan daar al je email in plaatsen.
Je kan ook je kontaktpersonen in het bestand zetten en dan hoef je nog maar 1 bestand te verplaatsen.

en je hebt office 2002 ook op de vista computer geinstalleerd ??
of gebruik je de voor geinstalleerde versie office 2007 die een proefperiode heeft.

Inderdaad, ik heb office 2002 ook op de vista pc geinstalleerd. En die methode van .pst bestand maken met de oude outlook heb ik al gedaan. Maar daar neemt hij de datum van de verzonden e-mails niet mee! En de kleurtjes van de agenda weigert hij ook mee te nemen.

Ik heb ook al geprobeerd om de volledige outlook map uit AppData te kopieren en te overschrijven in de nieuwe laptop, ook dat had geen zin. Er veranderde niks.

Wat betreft al die gegevens:

Die staan allemaal (dus ook letterlijk alles: Agenda-items, Notities, Postvak IN, Verzonden items ..... en noem maar op) in één bestand, genaamd OUTLOOK.PST

Dit bestand kan je opzoeken op de oude pc (wel in de verkenner regelen dat je ook verborgen mappen en bestanden kunt zien), kopiëren naar de map op de nieuwe.
Meestal is deze lokatie: C:\Documents and Settings\[gebruikersnaam]\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook
LET OP: op de nieuwe pc kan het zijn, omdat het Vista betreft, dat de lokatie van het PST-bestand niet dezelfde is.

Je moet ook daar eerst opzoeken waar OUTLOOK.PST staat en deze vervangen door de gekopieerde versie.

Wat betreft die 'kleurtjes' in de Agenda .... wat bedoel je daar nu precies mee?

Laatst bewerkt:
Dat PST. bestand heb ik al overgezet, en dan geeft hij dus niet alle informatie! Die kleuren in de agenda kun je de urgentie van de taak bepalen.
Oja, de bijlagen neemt hij ook niet mee!

Dat PST. bestand heb ik al overgezet, en dan geeft hij dus niet alle informatie! Die kleuren in de agenda kun je de urgentie van de taak bepalen.
Oja, de bijlagen neemt hij ook niet mee!

Dat van die kleuren weet ik niet of hij die meeneemt, maar voor het overige moet dat alleemaal 'mee' gekomen zijn.
Dat betekent dus, dat je iets niet correct hebt gedaan .....

Dan snap ik echt niet wat et probleem is, mischien is het wel de combie Outlook 2002 en Vista, want ik heb gewoon het oude pst. bestand van 203 MB gekopieerd, en geplakt in de nieuwe PC, over het andere pst. bestand. Vervolgends kreeg ik dus alle mails en agenda taken overgezet, behalve de datum van de e-mails. Die kleurtjes maakt me dan weinig uit...

Het is gelukt! Zoals overal gewoon staat beschreven. Alleen waren bij mij de e-mails en agenda al geimporteerd via een zelfgemaakt pst. bestand op de oude laptop. Heb nu alles gewoon verwijderd en opnieuw het OUTLOOK.PST bestand overgezet!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan