overzetten programma's XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

johan1276

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
Halo ik heb een vraag, ik heb een oude computer boven staan, nu heb ik XP geïnstalleerd op de C schijf, maar ik zie nu dat er maar 20 GB op kan en is nu bijna vol. Maar zit ook een D schijf op met 80 GB , Nu de vraag kan ik al mijn gegevens, zoals draadloos netwerk en scanner en antivirus instellingen en de rest overzetten op de D schijf, als ik daar XP op zet, en kan ik de D schijf veranderen in een C schijf als standaard, als ik deze geformatteerd heb, ik was al blij dat ik er alles heb op gekregen, en nu dit had gezien met het defrafmenteren.
Wie kan mijn helpen, kan ik de gegevens op een externe schijf zetten, en dan overzetten.

Ja dat is mogelijk, volgens mij kan dat met een mirror tool of mischien zelfs met de ms tool bestanden en instellingen overzetten.

menustart » alleprogrammas » Bureauaccoiries » systeemwerkset » bestanden en instellingen overzetten

Bedankt voor je reactie, zet hij dan alles over wat er nu opstaat. en kan ik dan dit op de D schijf zetten en dan de C schijf formattern en er later van de D schijf een C schtijf maken ?

Hoi,
je kunt beter XP nu opnieuw installeren op je grotere schijf en de kleinere als dataschijf erbij houden. Naderhand van D: weer C: maken dat gaat niet werken. En nee hij gaat niet alles overzetten wat er nu op staat, dan zou je een image moeten maken. Ga niet beginnen aan instellingen e.d. overzetten als je er totaal geen ervaring mee hebt.
Kijk even naar deze tips waar stap voor stap wordt uitgelegd wat je het beste kunt doen.
Die gegevens van draadloos e.d. kun je ook op een tekstdocument wegschrijven en op usb zetten o.i.d.
Koppel die kleine schijf even af (stroomstekkertje los) en installeer opnieuw op die grotere schijf. Je moet maar zo denken, je krijgt er wel steeds meer handigheid in. :d
Succes.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie, maar XP zit op de zelfde computer, op de D schijf zat een Illegale XP Prof. die heb ik verwijderd en geformatteerd en nu moet de originele XP er op die nu op de C schijf zit en deze schijf is maar 20Gb en de D is 80Gb, vandaar dat ik deze wil overzetten en dan als dat mogelijk is de naam veranderen van D naar C en eventueel dan verwijderen, maar het voornaamste is het overzetten, maar dat lukt nu wel denk ik met het programma in de systeem werkset en maak ook een Back-up op een externe schijf voor nood .
Prettige Carnaval
Johan

Zoals Mik Zjegger zegt;

Heb je een standalone?(Systeem kast?)

Als je een standalone hebt kun je de behuizing er af halen en dan ff je schijfen formateren ( Rechtermuisknop op te formateren schijf » Formateren ) En dan de schijf van 20 Gb los koppelen dus de schijf er tijdelijk uithalen ( Systeemkast open » Stekkertjes van de schijf loshalen ( Niet die van de 80 Gb, Alleen die van 20 Gb ) ) Dan de schijf van de Originele Widows XP in je CD speler doen Dan je computer opnieuw starten vanaf de CD en dan Windows XP installeren op de schijf van 80 Gb.

Volgens mij is dat wat Mik Zjegger bedoelt.

Mvg. JohnnyReinders

Heb je echt twee aparte schijven of is het 1 harde schijf met 2 partities. In het laatste geval kan je de partitie groottes aanpassen

Ron

In dat geval dus wat haaren101 zegt:

Start » Uitvoeren » diskmgmt.msc

Daar zou je het ergens moeten kunnen aanpassen, ik weet niet precies hoe maar dat zou je kunnen googlen.

Mvg.

Laatst bewerkt:
In dat geval dus wat haaren101 zegt:

Start » Uitvoeren » diskmgmt.msc

Daar zou je het ergens moeten kunnen aanpassen, ik weet niet precies hoe maar dat zou je kunnen googlen.

Mvg.

Dat gaat dus niet lukken met XP. Je zal een aparte partition manager moeten installeren. Gparted of partitionmagic of zo.

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan