• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Overzetten van gevevens en bewaren

Status
Niet open voor verdere reacties.

JoaoFrancisco

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2012
Geachte helpers,

Ik heb een formulier gemaakt voor het invullen van verschillenden testen.(tab Test Form)

De verschillende testen werden genummerd (in het rood) van 1 tot en met tot 32)

Nu is mijn vraag als het Test Form volledig wordt ingevuld of ik met een knop of iets dergelijks de bestanden kan overzetten naar de eerst vrije rij het tabblad Results en tegelijkertijd dit bestand opslaan en de bestanden van het Test Form te verwijderen.

De gegevensvalidatie in de tab Test Form doet het wel zoals het moet maar als het bestand terug wordt geopend weigert het alle dienst.

Wie zou mij eventueel kunnen helpen?
Jan

Bijlagen

Beste emields,

Alvast bedankt voor je super snelle reactie.

Een userform? zo een kei ben ik ook niet in Excel. Heb ondertussen al eens gekeken bij "Gratis Cursus.be" maar dat lijkt mij wel heel ingewikkeld.

Vriendelijke groeten,

Jan

Waaw, ik ben werkelijk overdonderd, heel knap gedaan en dan ook nog zo snel.
Het voldoet aan alles wat gevraagd was.

Toch nog een vraagje, kan het indien je in de userForm op de knop opslaan drukt de gegevens ook worden overgedragen naar het tabblad "test form"? dit om de test te kunnen afdrukken in A4 formaat. Liefst ook een knop om het blad test form achteraf terug leeg te maken.

Alvast hartelijk bedankt.

Met vriendelijke groeten,

Jan

Misschien heb je ook gezien dat hij de datum als Amerikaanse datum wegschrijft.
Of maak dat niets uit?

Nogmaals een super snelle reactie, waarvoor dank.
Dat ziet er alweer schitterend uit. De cellen B28 en B30 worden niet gewist met de makro. Heb er naar gekeken maar durf het niet wijzigen uit vrees om het stuk te maken.

Verder had ik ook opgemerkt dat de datum in Amerikaans formaat wordt weggeschreven. Dacht het te kunnen wijzigen maar dat lukt niet. Bedankt EA voor de pientere opmerking.

Jan

Vermijd activate, select, selection, activecell enz.

En voor een Nederlandse datum:
Code:
Range("b30") = cdate(t21.Value)

of:
Code:
Range("b30") = cdate(t21)

Laatst bewerkt:
@emields, Over welke rekening heb je het? De hele code voor het opslaan kan gereduceerd worden tot een paar regels die ook nog veel efficiënter zijn.

@VenA dat weet ik ook maar je zult waarschijnlijk niet gelezen hebben dat de vraagsteller niet onderlegd is in het gebruik van VBA. Ik probeer het zodanig te schrijven dat het voor een beginneling nog een beetje overzichtelijk is.

En dat van die rekening is een knipoogje.

Laatst bewerkt:
Van ganser harte bedankt voor het vele werk wat ongetwijfeld nodig is geweest om tot dit prachtig resultaat te komen.
Verder wil ik ook de andere bereidwillige helpers bedanken voor het meedenken en al de goede raad.

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan