Overzetten van pentium2 naar amd3000

Status
Niet open voor verdere reacties.

kwaksmak

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2004
Hey
ik heb een oude pentium 2 met 20 gig.
hier staan bestanden op die ik wil behouden (windows xp staat hier ook op).

als ik deze strax in de nieuwe pc bouw (tijdelijk) kan ik dan de bestanden die ik wil behouden overzetten? (meeste zijn word en mp3s)

ik hoor het wel

ehm.. gewoon op een CD'tje zetten?

Ik zou het opslaan in Wordpad, omdat documenten gemaakt in oudere word versies nog wel eens problemen willen geven in de nieuwere versies :)

MP3 kun je gewoon op een CD zetten en als je de nieuwe PC hebt weer terug op die PC zetten ;)

Als het voornamelijk mp3 en documenten zijn kun je je schijf als slave aan de nieuwe pc hangen en zo eenvoudig de bestanden overzetten.

@H@NsiePanzzzer. Ik neem aan dat in de oude pc geen cdwriter zit, aangezien deze vraag dan niet gesteld hoeft te worden:) (maar ik kan het mis hebben natuurlijk)

Mijn ouders hadden word97 (meen ik uit mijn hoofd), nu office 2003 erop gezet, en geen problemen met de bestanden openen e.d.

Laatst bewerkt:
Ohja ben al veel te veel ingeburgerd in de nieuwe PC's :o

Is wel de makkelijkste manier. Je zou tuurlijk even een CD-rewritertje aan die Pentium kunnen hangen, ben benieuwd of hij hem pakt :thumb:

Heb er wel een brander in zitten maar deze doet het niet meer :S vandaar deze vraag dus.

dus als ik hem op slave in mijn systeem hang dan zou ik ze zo over kunnen zetten? krijg ik dan geen gezeik met dat besturingssysteem wat er ook nog op staat?

snel geantwoord trouwens!

Nee, een PC start op van de primaire HD.

In Windows kan je dan makkelijk alle bestanden overzetten :)

Geplaatst door kwaksmak

krijg ik dan geen gezeik met dat besturingssysteem wat er ook nog op staat?

Nee, je start op de nieuwe pc windows op, dan ga je naar de verkenner en zoek je je oude schijf op. Zo kun je, zoals BrEeZeR al zei, de bestanden overzetten.

Hij heeft dus geen last van de windows op de oude pc, daar start hij niet mee.

ok bedankt
hier heb ik wel voldoende informatie aan denk ik.

allen bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan