Overzetten van Windows MySQL 4.1 database naar Linux MySQL 5

Status
Niet open voor verdere reacties.

koenlek

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Beste allen,

Ik ben onlangs begonnen een website over te zetten van een Windows 2000 SP4 server naar een Ubuntu 8.04 Server.
Bijna alles werkt weer zoals het moet, maar ik krijg mn SQL database maar niet aan de praat. Hoe moet ik de boel overzetten? Van de documentatie wordt ik niets wijzer en van google ook niet. Ik ben al een dag aan het zoeken en proberen, maar dus tevergeefs. Mijn ervaring met SQL is trouwens minimaal (ik heb de site die ik overzet niet zelf gemaakt).

Ik heb de data binaries gewoon over gezet naar de nieuwe data directory (/var/lib/mysql/data) maar dat werkt in ieder geval niet. Ik heb ook nog geprobeerd de boel te repareren met
Code:
mysql_upgrade -p
maar helaas werkte dat ook niet.

Dit is het soort foutmelding krijg als ik een pagina die een sql-tabel gebruikt probeer te bezoeken:
Code:
Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: YES) in /media/data/www/blog/include/JawsDBDrivers/MySQL.php on line 154

Hopelijk kan iemand van jullie mij een voorzetje geven,

Met vriendelijke groet,
Koen Lekkerkerker

De Windows server draait met behulp van EasyPHP 1.8 (apache 1.3.33 - php 4.3.10 - mysql 4.1.9 - phpmyadmin 2.6.1).

De Linux server draait kernel 2.6.24 en bevat:
- mysql Ver 14.12 Distrib 5.0.51a, for debian-linux-gnu (i486) using readline 5.2 (output van mysql --version)
- PHP5
- Apache 2.2

Aan de foutmelding te zien kan je nieuwe server het database niet inkomen omdat het root wachtwoord niet klopt.( hoofd wachtwoord )
En als je de 1e site niet opgezet hebt weet je waarschijnlijk dit wachtwoord ook niet ...:confused:

Bedankt voor je snelle respons.
Heb een mailtje naar de oude admin gestuurd, hopelijk reageert ie snel. Ik houd jullie op de hoogte

Een (klein) stapje verder...

Van de volgende foutmelding ben ik af:
Code:
mysql_connect() [function.mysql-connect]: Access denied for user
'root'@'localhost' (using password: YES)

Toch is de hele sql database verre van functioneel. Er komen nog helemaal geen gegevens uit de tabellen zichtbaar op de website. Verder weet ik niet hoe ik de tabellen zou kunnen bekijken vanaf de command line (de server heeft geen grafische schil). Hoe kun je het best MySQL4.1 tabellen omzetten naar MySQL5 tabellen? En maakt het nog uit dat het van windows naar linux is overgezet?

Het lijkt mij trouwens handig om de tabellen met phpmyadmin te beheren. Alleen beschik ik niet over een grafische schil in mn Linux server en heb ik geen zin phpmyadmin te moeten benaderen met Lynx. Kan ik de phpmyadmin service benaderen via mijn grafische Linux of Windows OS op mijn laptop? Want de localhost van mn server kan ik niet op lijkt mij (logischerwijs).

Groeten Koen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan