• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

overzicht af/bijschrijvingen van postbank naar excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

joroma

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2003
Ik zou graag mijn overzicht af/bijschrijvingen van de postbank (internetbankieren) over willen zetten naar een excelbestand, zodat ik zelf kan "boekhouden"
Via Ctrl A heb ik b.v. 1 maand gecopieerd naar een word.doc.
Nu wil met behoud van de kolomindeling dit worddocument omzetten naar een bruikbaar excelbestand.

Weet iemand daarvoor de oplossing?

Probeer eens te kopieren en plakken op allerlei manieren, zowel vanuit Word als vanuit de website / boekhoudprogramma. Ook "Plakken speciaal" kan misschien nuttig zijn.

Als dat niet lukt, ga dan naar Data > Importeer externe gegevens. (van de website dus)

Wigi

De gegevens van de postbank download je in het csv formaat. Dit klik je aan en het bestand wordt geopend in Excel. Ga naar Data > Tekst naar kolommen en volg de wizzard. Zo krijg je alle gegevens overzichtelijk in kolommen.

Het leven is zo simpel, je moet maar het weten. Postbank heeft de mogelijkheid om de af/bijschrijvingen te downloaden in excel.
Je moet in excel nog wel de volgende handelingen doen om een mooie sheet te krijgen.
Na import:
Kolom A aanklikken, dan naar de werkbalk en data aanklikken, vervolgens tekst naar kolommen aanklikken.
aanvinken: Gescheiden
uitzetten: tab
aanvinken: komma
voltooien

Dank voor jullie reactie.

ps, bovenstaand antwoord had ik nog niet gelezen, hartelijk dank.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan