overzicht databank afdrukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

journeyman

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2006
Hello,

Ik heb net n databank gemaakt en tabellen gecreerd. deze databank hangt aan een vb programma. nu ben ik bezig om mijn menu uit te tekenen. hiervoor wil ik een overzicht van mijn databank kunenn afdrukken. een overzicht van alle tabellen met hun velden. ik wil dit graag op papier hebben zodat ik dat op mijn gemak kan uittekenen op papier in het zonneke in den tuin. iemand enig idee hoe ik dat kan doen? heb al hopeloos gezocht in acces (2007) via google, in dit forum, ... maar vind het niet! hopelijk kunnen julie me helpen

grtjs

Marc

In Access 2003 kun je via <Extra>, <Analyseren> de documentatie afdrukken. Je kunt dan rapporten maken van je db van alle tabellen, formulieren etc. Ik neem aan dat deze functie er nog steeds in zal zitten, vermoedelijk ergens in de Office knop, bij <Opties>. Het Relaties scherm kun je ook afdrukken als rapport. Daarvoor hoef je niet naar Analyse te gaan, dat kan rechtstreeks vanuit het Relaties scherm.

Je hebt me op de goede weg gezet!!! voor iedereen die dook eens een overzicht van zijn databank wil afdrukken onder access 2007 is hier de oplossing

onder database tools bij het deel analyze staat een knop database documenter. die moet je hebben. je kan aanvinken welke info je over welke tabel kan afdrukken. verduveld handig!!

Mag deze draad op Opgelost... Mocht de tool zijn verplaatst in 2010, dan zet ik die verwijzing er nog wel bij.

van mij wel hoor. mijn probleem (dit probleem toch) is opgelost. bedankt voor de voorzet!

En als vraagsteller mag je 'm zelf dus op Opgelost zetten; wij kunnen dat niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan