• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Overzicht houden

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Beste allemaal,

Op een school moeten we helaas alles wb corona goed bijhouden.
Ik dacht 'even' en overzicht te maken waaruit de gegevens dat gegenereerd konden worden. Ik heb zitten knoeien met aantal.arg - sommen.als.. Maar ik krijg het niet voor elkaar. Misschien voor een ander een eitje.

Op het tabblad 'Totalen' zou ik graag het aantal kinderen willen neerzetten wat in de eerste kolom in groep rood zit en een positieve zelftest heeft. Er moeten dus argumenten opgeteld worden die aan 2 voorwaarden voldoen.
En dat ook voor de rest. Ik denk dat het voorbeeld genoeg zegt. De gele cellen van het tweede tabblad zou ik graag automatisch krijgen..

Ik hoop dat iemand mij licht in de tunnel laat zien.. :)

Bijlagen

Met,....
Code:
=aantallen.als(......
...gaat je dat lukken.

2 voorwaarden

Als ik =AANTAL.ALS('Informatie algemeen'!C5:C19;"Rood") gebruik, voldoet het aantal maar aan 1 voorwaarde - namelijk 'Rood'. Maar hoe filtert hij nu ook nog het aantal 'positieve zelftesten' eruit?

Misschien even goed lezen wat ik schreef.
Als je =Sommen.als in je pakket zit, zit die andere die ik voorstelde er ook in.

Thanks voor reactie

Je schat me te hoog in vrees ik...

Ik gebruik nu: =AANTALLEN.ALS('Informatie algemeen'!C5:C19; rood;'Informatie algemeen'!G5:G19; Positieve zeltest)

Dit levert echter een resultaat van 0 op. En dat klopt niet helemaal. Dus ik doe waarschijnlijk toch nog wat fout.

Rood en Positieve zelftest moeten tussen dubbele quotes.
"Rood" en ......

Maar je hebt een tabel, dat kan eenvoudiger door het bereik te selecteren tijdens het typen.

Zelfs daarmee blijft het resultaat 0

=AANTALLEN.ALS('Informatie algemeen'!$C$5:$C$19; "rood";'Informatie algemeen'!$G$5:$G$19; "Positieve zeltest")

Typfoutje in de te(k)st.

Werk je wel zorgvuldig genoeg? Wat is een zeltest? Staan er geen spaties bij deze woorden in het document?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan