• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Overzicht in een tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronaldvm1964

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2008
Vraagje wat er kom er zelf niet uit:

Ik heb 2 werkbladen genoemd: palletoverzicht (hier staat het overzicht van 2 stellingen bijv) en stelling (hier zou ik graag wat gegevens in willen zien).

Palletoverzicht:
Kolom A - locatie (bijv. 5.01.001.1), 5 staat voor hal, 01 staat voor stelling, 001 staat voor locatie en 1 staat voor hoogte. Dit is ook weer te vinden in werkblad "stelling".
Kolom I - lblk, deze kolom kan gevuld worden.
Kolom M - kl, hier staat het klantnummer met voor elke klant een kleur.
Kolom N - art, hier staat het artikelnummer
Kolom V - Palletnummer.

Stelling:
Kolom B1 = Hal
Kolom B2 = Stelling
Kolom D2 t/m CP 2 = Locatie
Kolom B4 t/m B9 = Niveau

Wat ik graag zou willen is het volgende:

In werkblad "stellingen" zou ik het graag het volgende zien:

Mogelijkheid 1: Als kolom M gevuld is in palletoverzicht zou ik graag in het hokje (werkblad "stellingen") willen zien met het nummer en een kleurtje voor elke ander klantnummer en als kolom I gevuld is in palletoverzicht zou ik graag deze ook willen zien in het hokje met de gegevens die in palletoverzicht staan vermeld.

Mogelijkheid 2: Als werkblad "stellingen" is gevuld, is er dan een mogelijkheid als je bijvoorbeeld in werkblad "stellingen" vakje G5 aanklikt dat je gelijk krijgt te zien in een pop-up wat er staat of als het makkelijk is dat je gelijk terugspringt naar werkblad "palletoverzicht" regel 30.

Hoop dat het lukt om zoiets te maken. Bij voorbaat alvast vele dank.

Bijlagen

Hoi,

Je zou de cellen in werkblad Stelling moeten laten corresponderen met je locatie in werkblad Palletoverzicht. Dmv verticaal zoeken kun je dan het klantnummer weergeven in de cel in stelling en mbv opmaakregels kun je die cellen vervolgens weer kleuren. Zie bijgevoegd voorbeeld.

http://www.schaap.it/helpmij/schapie1978.xlsx

Dit had ik eerst ook in mijn gedachte, maar om zo ongeveer 200 van die stellingen (voorbeeld geeft maar 2) handmatig te gaan vullen met deze formule is een karwei waar heel veel tijd in gaat zitten. Is er een makkelijker manier om 200 van die stellingen te vullen op die manier ipv regel voor regel te doen.

Ja. Dat wordt dan nog een hele klus inderdaad. Nou, misschien dat we de nu absolute verwijzing naar de locatie, dynamisch op kunnen laten bouwen? Zodat bij het kopiëren van de formule de locatieverwijzing aangepast wordt. Ik zal nog even rommelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan