• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Overzicht ingekochte/verkochte fietsen

• Onderwerp starter Onderwerp starter G33st
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

G33st

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2013
Goedendag,

Ik heb in excel een overzicht van mijn voorraad fietsen. Nu wil ik graag uit dit voorraadoverzicht drie overzichtelijke lijstjes.
Een met inkopen, een met verkopen van producten waarvan de voorraad eindigt op 0, en een met verkopen waarvan er nog wel een voorraad blijft bestaan.

Ik ben hier afgelopen vrijdag al een hele tijd mee bezig geweest met matrices en vectoren, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Aangezien mijn vorige vraagstelling erg onduidelijk was heb ik ditmaal een spreadsheet meegezonden als bijlage.

In de eerste sheet staat mijn overzicht, en in de andere 3 sheets de lijstjes die ik graag zou willen hebben.
Het nadeel dat ik heb, is dat als ik bijvoorbeeld vandaag nog 100 producten inkoop, die ik eerder heb verkocht waardoor de voorraad 0 was, hij niet meer in mijn voorraad verkocht met voorraad 0 lijstje moet komen, maar in mijn andere voorraad verkocht lijst.

(De waarden zelf zijn fictief, ben nog bezig met een goede waardering van de boekwaarden)

Bekijk bijlage Database fietsen.xlsx

Beste,

Je oplossing kan d.m.v. een Draaitabel, hiervoor moet je data in je overzicht wel op een juiste manier staan.
Ik heb daarom je overzicht sheet vernieuwd. Je kan Draaitabel maken en deze zo instellen dat je bijvoorbeeld enkel de typen wilt waarbij de eindstand 0 is.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan